Jag har upptäckt en ny smak

Sidor: << < (2/5) > >>

hemul:

Riv den på ett rivjärn.

Mynlen:

skalas först?

Och sen, läste nånstans att man inte kan spara det finrivna för att smaken försvinner fort? få se om jag hittar en bit till. Min blev fjompig efter en vecka i kylen :)

hemul:

Man kan spara rivet ett tag om man knådar in det i smör. Sen har jag lärt mig här att man kan frysa pepparrot, men då ska det vara i mindre bitar. Man kan definitivt frysa pepparrotssmrör. Konstigt att din blev dålig. Har mina jättelänge i kylen, månader.

Jag brukar skala hjälpligt med en kniv, men det är mest för att se att det inte är någon dålig fläck under skalet.

Jag vet var det finns ett helt fält med pepparrot, som enligt en bekant är förvildad, bara att plocka. Men jag törs inte. Tänk om hon har fel? Det ligger lite pinsamt till, invid en park där det rör sig mycket folk. Stå där med en stor spade... Man kan inte bara dra upp dem liksom.

Mynlen:

ska man spara den i kylen eller utanför kylen?? har blivit nyfiken på det nu!!! gillar pepparrotssmaken, förr inte alls, bläää men man verkar väl bli något mer "vuxen" i smaken.. ;)

hemul:

Jag har den i kylen. Har inget svalt skafferi, annars är nog det en bra idé. Det är ju en rotfrukt. Jag tror du fick tag i en dålig bit. Det ända som har hänt är en bortglömd pepparrot har torkat, men ruttnat eller så har den aldrig gjort för mig.

Sidor: << < (2/5) > >>