Amazon slutar med fri frakt till Sverige!

Sidor: (1/16) > >>

hemul:

Ävla fuckin skit! Min källa till alla underbara små prylar som inte finns lokalt sinar! :sosad: Ska man betala frakt är priserna inte lika intressanta längre.  :sad:

As you've previously had orders delivered to Sweden, we wanted to let you know that our delivery options to Sweden are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Sweden.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?&nodeId=11072981&ref_=pe_415861_46462091

Jaha, det blir mitt sista paket som jag antagligen kan hämta idag då. :cry:

hemul:

Och det där mailet kom i morse! De gav alltså inte ens någon förvarning. Annars hade jag plockat det bästa från min önskelista.  :sad:

Sorla:

Blä vad surt! :-(

Skickat på ett lurigt sätt.

hemul:

Ja, det är katastrof! Om man köper säg ett par skor kanske frakten inte spelar så jättestor roll, men deras sätt att ta ut frakt med en avgift per item gör ju att såna där små braiga asaker som är relativt billiga men är så svåra att få tag på i Sverige blir oproportionerligt dyrare, speciellt om det är Market Place.

I paketet jag hämtade idag var bl.a. de här banden för att hålla in påsiga brallor så man inte får in dem i kedjan när man cyklar. Har frågat på flera cykelaffärer och de har inte. Har hittat hårda grejer, som diadem ungefär, men det verkar ju inte alls bra. De här är perfekta, utom att det gärna kunde ha fått vara lite resår i dem också. 50 spänn tycker jag är ett rimligt pris, inte billigt, men OK. Men hade jag velat betala flera pund till för att få hem dem?

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008ER9VQA/ref=oh_details_o00_s00_i02?ie=UTF8&psc=1

Och ja Mynlen, jag VET att man kan ta ett brett resårband bara! Men det kostar också pengar!  :lol:

Mynlen:

Inte om man frågar vad jag har i förråd :) 

Tror dom här är bättre ändå än bara resår som blir slappt efter ett tag. Men även dom här hade jag kunnat göra åt dig, har kardborrband så det räcker :) och litet reflexband kan jag sno också...

Sidor: (1/16) > >>