Vägen från sockerhelvetet.

Sidor: << < (2/45) > >>

hemul:

Då kanske du ska gå cold turkey. Blir du triggad bara av söta saker eller av allt med kolhydrater?

Såg ett program på TV (tror det var på TV ivf) från Bittens hälsohem. Blev lite förvånad för där satt sugar junkiesarna och käkade gröt. Hon var redan då inne på LCHF, så jag tyckte det var lite konstigt.

Snorkfröken:

Nä inte bara söta saker. Potatischips är en del av " drogen". Så jag måste vara noga med att känna efter hur jag reagerar på det jag äter. Cold turky har jag aldrig hört talas om.

hemul:

Lägga av helt på en gång alltså. :tongue:

Snorkfröken:

Aha! Ja det är väl typ det jag gjort. Äter mest Kål i olika form,fisk,kött och kyckling. Mejeriprodukter äter jag med. Kan unna mig frusna bär ibland men annars skippar jag frukt helt.Rotfrukter äter jag inte utom någon råriven morot någon gång. Ost äter jag.Man ska väl inte ät något från charken egentligen men jag äter rökt skinka ibland samt bacon. Men inget mjöl eller gryn baserat. De flesta ovanjordgrönsaker.Ja det är väl så jag äter.

Snorkfröken:

Folk säger att de blir så pigga när det äter enligt LCHF. Och de blir ännu piggare när de tränar. Har inte känt av någon sådan effekt. Vet inte om det kan vara min tidigare utbrändhet eller min Asperger som jag har i botten. Jag är alltid trött. Enligt prover har jag inte problem med för låg ämnesomsättning fast det ligger i släkten. Inga prover ger nåt sånt. Och testar man blodvärdet är allt som det ska.  Säger de i alla fall. Vete fan om de kan så mycket på vårdcentralen. Verkar ju vara hobbyläkare där.

Sidor: << < (2/45) > >>