Intressant om tull och moms vid import

Sidor: << < (2/2)

Mynlen:

förr när vi var i sverige varje sommar kunde vi köpa en hel del tax free. dvs det slogs in i speciellt papper eller kassar, och förseglades och sen fick det fyllas in en del papper  och då fick man tillbaka det vid utfärd av landet. På det viset har vi sparat en hel del. Min folkdräkt har vi köpt på det viset men hu så jobbigt var det att inte kunna titta på materialen eller börja med att brodera. Vi handlade sista dagen alltid jättemycket mat som skulle med, det var jobbigt för personalen att måste försegla allt.

Kan du inte be om att dom skickar stövlarna var för sig. För halva priset  var då är det lättare att båda kommer igenom :)

hemul:

Diskuterade faktiskt det med tullaren. Men han menade att frakten äter väl upp eventuell vinst. Det stämmer väl som han ser det, d.v.s. att jag slipper tull men ändå måste betala moms som är den stora kostnaden. Men som jag ser det skulle jag antagligen slippa undan helt om jag gjorde så. Fast det är lite gränsfall. Blir över 700 med frakt per stövel. Det är där någonstans de börjar fånga in paketen enligt min erfarenhet.

Förresten är det ingen moms att dra av i mitt fill. Softstar ligger i Oregon som inte har någon sådan.

Tina:

Ja jag försöker hålla mig under 700 när jag beställer men det är ju svårt med skor.

Sidor: << < (2/2)