Ekologiskt kött i Stockholm Uppsala Göteborg

Sidor: << < (2/3) > >>

hemul:

Stryp dom!  :fork_off:

Fast jag tycker de där ekobeställarna har lite tråkigt sortiment. Jag vill inte ha en låda med putsade grytbitar eller köttfärs.  :sad:

elocinave:

Citat från: MiaP skrivet 2008.03.14 - 21:59:58
--
Men jag har ju ingen bössa, juh :guns: :guns: :guns: :cowboy:

--
Lasso och kniv funkar säkert också bra :whistle:

MiaP:

Jag håller också med om att dom har tråkiga alternativ. Det enda som gäller är nog att åka till en gårdsbutik med eget slakteri. Då kan man få dom bitar man vill ha t ex högrev med ben, det är mums det. Jag lagade ett recept av Airam nyligen med högrev i stekpåse. Det blev hur gott som helst - och efter 2 timmar i ugnen så var köttet jättemört. Och vilken buljong sen trots att det inte var ben med.
 :drink: :slurp:

hemul:

De där graskott har också trista lådor. Jag blev erbjuden eko-nöt från en liten uppfödare häromdan, men bad att få återikomma. Anmälde mitt intresse för länge sedan, men nu kom det så plötsligt och frysen är ju full.  :sad:

MiaP:

Dom där på gräsköttorganisationen tror jag inte riktigt på, det tar överpriser på sitt kött. Det finns andra producenter som säljer ekologiskt kött i större partier för mindre än hälften av priset som "Gräskött" tar. :cow: :cow: :cow: :cow: :cow:

Sidor: << < (2/3) > >>