Rea på campingkök!

Sidor: << < (5/6) > >>

Léonie:

Med tanke på hur lätt aluminiumen är så tror jag att det är rimligt med ett halvkilos skillnad i vikt. Men det kan ju vara värt den ändå även fast man får släpa på mer vikt.

Ska fundera fram tills imorgon.  :smile:

hemul:

Jag ska ju ha det mest på cykeln, så för mig är det likgiltigt. Går man är man väl oftast minst 2, så då kan man ju halvera viktökningen.

Deras stativ kan ju vara tyngre också. I så fall kan du ju använda det gamla. Fast det blir nog lika dyrt att köpa lösa kokkärl.

På min våg väger det så här.

Kastruller + panna   554 g
Stativ 435 g
Brännare + tamoj 184 g
------------------------
1173 g

Måste  ju nästan stativet vara tyngre om inte Trangias kastruller väger 0!

Léonie:

Sant. Annars verkar vikten vara ganska ok tycker jag. Men man skulle ju kunna klara sig utan en av kastrullerna också om man vill spara lite vikt någon gång.

Tack för att du vägde grejerna!  :smile:

hemul:

Har du tillgång till ett Trangia så du kan kolla vad de grejerna väger? Det här var rätt intressant. Jag har mitt i källarn och det är inte läge att nedstiga dit just nu. Då måste jag klä mig anständigt. :look_down:

Jo, så har jag också tänkt. Tar med mig bara en kastull. Jag kommer ju mest att använda det själv på dagsturer och dricker inte te eller kaffe längre, så en finkastrull behövs liksom inte.

Haha! Vad skönt det ska bli att slänga den gamla teflonskrollan förresten! Kanske ryker kastrullerna också. Vad ska jag spara dem för, äckliga och repiga? Men resten spar jag. Och gratängtillsatsen som jag inte tror finns längre. Den var faktiskt jättebra. Har både gjort janssons och bakat bröd i den.

Léonie:

Nej jag har inte tillgång till det nu tyvärr. Men jag får väl styrketräna så jag blir biff och orkar bära lite mer vikt på ryggen.  :kungfu:

Sidor: << < (5/6) > >>