Bena ur tunnbringa av lamm

Sidor: << < (3/5) > >>

hemul:

Till kvällsmat tror jag det blir svartvinbärsparfait och ett glas mjölk. :tasty:

Nu när jag har börjat banta igen får jag jättegod mat hela tiden. Det låter kanske bakvänt, men jag håller tankarna från att jag vill äta lite mera genom att fokusera på mat. Men inte maten jag nyss åt utan den jag ska äta nästa gång. Gärna nåt krångligt som ska förberedas. Man skulle ju tycka att det borde ha motsatt effekt, men det funkar. Och jag får jäkligt god mat!  :bg:

Skål! Vinet räckte längre än maten.  :cheers:

Ninnan:

Det låter bra, dina antagande om maten! även taktiken.  :whink:

hemul:

Ja, jag glömmer liksom att jag inte är riktigt mätt om jag sätter igång att dona med nästa måltid. Men det funkar ju inte med två kokta ägg och en klick majjo ur kylen liksom.  :tongue:

Usch, lamm är gott men lammfett är det äckligaste av alla när det blir kallt. Så jäkla talgigt. Äckligt att äta och svårt att få bort från allt man kletat ner.

Jag hittade lammrulle med spenatfyllning. Hur låter det? Lammfärs blandad med spenat? Och goda kryddor förstås.

hemul:

Jag känner mig lite susig. Det brukar jag inte göra av ett glas. Jag hällde nog i mig för fort.  :borracho:

Mynlen:

ojdå!
Jag gillar inte lammkött annars hade jag nog provat. Finns flera slakterier här runtomkring, kanske kolla vad dom har för nötkött. Kycktlinge är billig där men jag vet inte kvaliteten. Och fläskkött har dom inte vad jag vet.  :lol:

Sidor: << < (3/5) > >>