Avokado

Sidor: (1/3) > >>

Bookia:

Tänkte bara kolla med er andra, vad tycker ni om avokado i LCHF kost?

Jag har nämligen blivit helt beroende av guacamole. (mixa en guacamole med halv dl creme fraiche, några vitlöksklyftor, några droppar citronsaft, salt och peppar)

Enligt Fineli innehåller avokado mycket mineraler, bla kalium som man lätt kan få för lite utav, vilket är ju kanon.
Dock är jag fundersam över fettkvalitén. En avokado oxiderar väldigt fort, då det består till övervägande del av enkelomättade fetter.  :sad:

Äta eller inte äta.....det är frågan!  :shy:

MiaP:

ÄTA!
 :lick:

hemul:

Vi äter ju fläsk, de flesta av oss... :shy:

elocinave:

jag älskar avocado!

Men tycker det är så jäkla svårt att få de "rätt". De är ju antingen inte mogna än eller övermogen  :bang_head:

P.S.: Har du bara de ovan nämnda kryddor i? Jag måste erkänna att jag alltid köpte de där santa maria påsar men nu med min glutamatnoja funkar det ju inte längre :sad:

Bookia:

Citat från: elocinave skrivet 2008.03.04 - 21:02:25
--
P.S.: Har du bara de ovan nämnda kryddor i? Jag måste erkänna att jag alltid köpte de där santa maria påsar men nu med min glutamatnoja funkar det ju inte längre :sad:

--

Ja! Det behövs väl inget mer?  :blink:

Jag har dock aldrig ätit guacamole kryddad med guacamole pulverkrydda, så jag har inget att jämföra med rent smakmässigt.

Kollade för övrigt på Eldorados guacamoles innehållsförteckning. Den var lika lång som min arm. Helt otroligt.  :evil:

Sidor: (1/3) > >>