Rädda bina!

Sidor: << < (5/8) > >>

KajsaKavat:

Jag misstänker att vi är fler än två kavatiga Kajsor här på nätet. :laugh:  Vi får väl skylla på Astrid  :ignore:  eller vem det nu var som myntade det uttrycket.

Vet annars en som skulle kunna känna igen mig. Men tror ändå att chansen är försvinnande liten att du är från Blekinge.

hemul:

Jag? Näru, Upplänning. Hur hittade du hit då och äter du lågkolhydrat eller nåt annat?

hemul:

Jag har räknat ut alldeles själv att du nog jobbar natt. :tongue:

KajsaKavat:

Jag är sockerberoende och har gått hos en naturläkare och fått mycket hjälp men sockersuget är lömskt och det är lätt att falla in i gamla hjulspår när alla andra jag har runt mig äter mycket kakor och annat kolhydratrikt som jag nu försöker undvika. Jag har inga sötsaker hemma så det är "bara" när jag är på besök hos mina släktingar och vänner som jag äter kolhydrater i större mängder.
Jag började äta lite mer som LCHF efter att den 15/5 ha lyssnat till Bittens Jonssons föredrag om beroende. Fick veta lite mer vad hjärnan behöver som bränsle.
Jag hade noll koll om LCHF när jag kom dit och började direkt forska lite om det. Det var så jag fann ert forum, jag surfade hit genom en googlesökning.
Jag har hört och lärt förut och nu blivit påmind och läst här om kokosoljans förträfflighet för hjärnan och minnet så jag får försöka komma ihåg att ta några skedar varje dag och hoppas att det kan hjälpa. Märker iaf skillnad i hjärnan sedan jag började äta mer fett, hjärnan känns inte sönderstressad längre som den gjorde när jag åt så mycket socker och andra snabba kolhydrater.

I helgen köpte jag mitt första mandelmjöl och har i veckan rensat ut alla mina mjölpåsar utom mitt dinkelmjöl. Jag har gjort rabarberkräm på "världens suraste rabarber" utan att tillsätta en endaste gnutta socker, hade bara lite stevia i.

Börjar tröttna så smått på bovetegröt och ägg. Köpte amarant och quinoa i helgen och kan nu variera frukostgröten.

Det är lite värre för mig att variera kosten då jag inte äter rött kött sedan 15 år tillbaka. Har ätit mer ägg på en månad än jag gjort på många år innan.  :tongue_wag:

KajsaKavat:

Citat från: hemul skrivet 2012.06.21 - 00:44:57
--
Jag har räknat ut alldeles själv att du nog jobbar natt. :tongue:

--

Jag jobbar varken dag eller natt, är förtidspensionerad. Tidsmiljonär med andra ord.  :whistle:   Stenrik också, bor ju i Småland.   :whink:

Sidor: << < (5/8) > >>