snabbfrukosttips typ smoothie efterlyses

Sidor: << < (2/5) > >>

elocinave:

Citat från: idalinda skrivet 2008.02.29 - 20:19:10
--
Om du inte har frys banan förut , så testa  om du ,/de tilltänkta ätare ska äta banan!

Här kommer mitt enkelt förslag :

Skiva två bananer  och stoppa dom i frysen, ta samtidigt ut 2 dl bär  ( svarta vinbär  blir lysande här , men alla bär fungerar)

När bären har tinat upp lagom ( ett par timmar) är det dax att ta bananen ut från frysen och mixa det ihop = färdigt

Som vi har njutit av det då vi fortfarande käkade kolisar, det var absolut bäst precis nymixad , som sorbet .

Funderar att glädja barnen någon gång när jag nu blev påmint om det...

--

Det låter gott men dock mera som en efterrätt än en frukost som de ska stå sig på i flera timmar.

idalinda:

Det tänkte jag också, men när man nu började prata om frysen banan så ... :tongue:

Men jag funderar att det ev, skulle fungera om man startar prosessen på kvällen dvs. har upptinade bär i kylen , men tar väldigt frysna bananer från kylen. Om man bredfryser bananer  så att de är inte ihopfrysna till en klump m kanske skulle en mixer klara av det ändå , men det har jag inte testat :flirting:

hemul:

Det är himla bra att göra så här. Då kan man alltid ha bananer till hands. Man köper ju inte gärna en hel påse längre och en hel banan blir ju för mycket till en portion också.  :crazy:

hemul:

Citat från: idalinda skrivet 2008.02.29 - 20:36:22
--
Om man bredfryser bananer  så att de är inte ihopfrysna till en klump m kanske skulle en mixer klara av det ändå , men det har jag inte testat :flirting:

--

Visst klarar mixern det. Det är så jag gör. Det är ju det som är så praktiskt också, att kunna ta bara så många skivor man vill ha.

Fjällmor:

Grundsmoothie hos fjällfolket:

Bär (vi gillar björnbär och hallon)
(Liten bit banan)
Fet yoghurt, typ turkisk
Grädde

Kokosflingor är också gott i... :tongue:

/Fjällmor

Sidor: << < (2/5) > >>