snabbfrukosttips typ smoothie efterlyses

Sidor: << < (3/5) > >>

elocinave:

Citat från: elocinave skrivet 2008.02.29 - 20:27:45
--
Det låter gott men dock mera som en efterrätt än en frukost som de ska stå sig på i flera timmar.

--

Jag menade att barnen ska kunna hålla sig mätta på det till lunch. INTE att det kommer ta lång tid att göra :whink:

Men fjällmors smoothie låter gott. Brukar det funkar som frukost hos er eller äter ni annat också?

Mina barn har ingen tid på morgonen att äta frukost därför vill jag att det går snabbt att äta och att det mättar. Om det går någorlunda snabbt att tillaga hade det varit en fördel men inget måste.

hemul:

Även om yoghurtsmoothie är gott så håller jag nog på min variant om de inte ska äta något till. De måste ju få lite protein i sig om de ska stå sig.

elocinave:

Citat från: hemul skrivet 2008.03.01 - 19:58:38
--
Även om yoghurtsmoothie är gott så håller jag nog på min variant om de inte ska äta något till. De måste ju få lite protein i sig om de ska stå sig.

--
Jag tycker också att maskfri ägg ska vara med.
Men det är inte så att de inte SKA äta något till utan att de inte vill göra det :sad:

elocinave:

Det blev inte godkänt :shake_head:

Men jag har lite modifieringsmöjligheter kvar:

mindre äggmera mjölkannan fruktlite socker
Tänker jag rätt?

Fjällmor:

Citat från: elocinave skrivet 2008.03.01 - 19:05:51
--

Men fjällmors smoothie låter gott. Brukar det funkar som frukost hos er eller äter ni annat också?

--

Vardagsfrukost hos oss är "uppfettad" (smör) havregrynsgröt med hemkokta lingon och fet mjölk. Dottern fjällfolk äter ibland ett kokt ägg därtill.

Smoothien är populär hos lillprinsen  :wave:, för storbarna funkar den inte med banan.. det händer ngt med konsistensen och sötman då som inte går hem.  :thumbdown:

Sidor: << < (3/5) > >>