Mumsiga ostar på invandrarbutiken

Sidor: (1/4) > >>

hemul:

Invandrarbutiker brukar ha färskost på konservburk. Det finns bl.a. himmelskt god getost. Den ligger i saltlake, men inga E-nummer finns angivna. Ganska billigt är det också. Handlade häromdagen och betalade 99:- för en jätteburk med runt 6 bollar getost, 1 kg avrunnen vikt. :drool:

Den jag köpte nu är den godaste jag hittat. Den heter SütDiyari Keçi Peyniri. Tyvärr är det ett danskt företag bakom, men getter får nog mest gå ute...  :whistle:

MiaP:

Jag har inga invandrarbutiker här men kanske skulle kolla i Södertälje där borde det ju finnas. Men det blir mest Coop och Ica Maxi. :sleep:

hemul:

Det knäppa här är att de har lite olika prylar, man kan aldrig lita på att saker finns. Jag brukar köpa urbilligt havssalt utan antiklumpmedel där också. Det kan jag få gå dit flera gånger innan det kommit hem, så sist de hade köpte jag 4 kg.  :cheers:

Jag tycker du ska kolla. De kan ha jättebra grejer. Ofta verkar de ta sina varor från samma grossister. Det där saltet t.ex. finns i alla invandrarbutiker jag vet här i stan (men de andra är lite långt bort eller de har stängt).

MiaP:

Det saltet räcker länge, om du inte använder det vid halka. :whistle:

hemul:

Nä, det har strykande åtgång. Jag brukar rimma fläsk i lake ser du.  :wave:

Sidor: (1/4) > >>