Smör-kokos-kakaogodis

Sidor: << < (3/3)

Fjällmor:

:yay:

åååå nu räddade du mig!!!  :flowers:

Maken och lillsonen har nyss gjort stora härliga chokladbollar till fredagsfikat och mitt suuug kom galopperandes!  :w00t: Först tänkte jag skälla på dem  :so_mad:  :mad_roll:  :badtongue: men insåg att av det blir det ingen rolig fredag  :club: :redface: så jag löper hit för att råda bot.. och hamnar..

här  :inlove:

Ska göra dessa och doppa i sockerfri choklad, tror jag!

TACK!

:rollbaby: :bfeeding: :rollbaby:

idalinda:

Vi testade detta under helgen.
Jag glömde bort vätskan och tillsatte socker ( 1 msk )och lite stevia.
Alla gillade det.
och när man uteslutade vätskan kunde man rulla dom till bollar eller peta ner i en muffinsform.

I dag gjorde sonen bollar av 100g smör, 1 dl nötmix 1 msk cacao och 1 msk socker + stevia till sin utflykt.

Sedan ska vi experimentera oss fram till en bra balans med socker, för mindre än 1 msk räcker för vuxen smak, men om man använder det istället för godis kan man ju bjuda lite extra socker.
Dessa godbitar mättar ju och innehåller massa nyttigheter om man mixar med nötter och cocosflingor.
Tack Vira !

kwidell:

Nam nam!  :dribble: detta låter som något enelt och Mycket gott att knapra på!... ska provas!.. måste ju gå att rulla dem i kokos också!.. för att få den där Negerbollskänslan! :nod-yes: .. (vägrar säga chokladbollar! det Heter negerbollar!)

Sidor: << < (3/3)