Nu kör vi!

Sidor: << < (4/8) > >>

Penntrollet:

Tack för pepp och välkomnande!  :rose:

Jag har förstått att det här kommer att bli värre än när jag slutade röka för fem år sedan. 3 dagar efter rökstoppet låg jag i fosterställning i sängen och kände saknad efter mina cigg :laugh: 

Detta är min andra vända med LCHF. Förra gången hann jag precis förbi abstinensen när jag blev gravid och tappade fokus lite  :whistle: Jag återgick till att frossa kolisar och socker men fortsatte att bojkotta lätt-produkter. Jag gick bara upp 8 kg under graviditeten och de försvann nästan på en gång. Men så var jag ju inte direkt smal från början...

Nu ska jag krypa till kojs, har hört att sömn är bra för viktminskningen  :sleep:  :flirting: Eller så är det nödvändigt att lägga sig tidigt när man ska upp och nattmata bebis kl 04 :yawn:

Mynlen:

ost är bra sugdämpare bitar som man kan doppa i currymajo, eller som jag gör nuförtiden , lägger dubbla skivor på ett fat och kör 3 min i mikro sen har jag ostchips. fast då försvinner en del av fettet men jag tycker det är sååååå gott!.

och håll ut, det är litet jobbigt i början men senare är det underbart!
 :club: :club: :club_idiot: :club_idiot: :mad_viking: litet extra till imorgon!

jag bakade en morotskaka till min son och hans tjej idag. Det är kul att baka utan att behöva smaka på smeten hela tiden. Och sen märkte jag att jag inte var sugen alls på att smaka. Den såg fin ut, och förr skulle jag nog ha smygätit, men nu var jag inte sugen ens. SÅ härlig känsla att inte behöva AVSTÅ för man vill inte ens!

kwidell:

:wave: Hej och Välkommen Pentrollet!  :flowers: trevligt att du hittade hit!  :thumbsup:

första perioden av omställning kan vara en pina ja  :nod-yes: .. även jag åker på huvudvärk då... men om du bara håller ut så ger det med sig sen! och som sagt så är det ju ett beroende man ska sluta med... så det är inte så konstigt att kroppen kämpar emot i början.  :flirting:

Penntrollet:

Tackar!  :wave:

Ja, det är rätt tufft det här. Både magen och huvudet reagerar som förväntat... Och denna törst! Men man fattar ju hur mycket skit (haha) som ska ut ur systemet.

Mynlen: Dit längtar jag! Med mina frosserier i bagaget har jag svårt att se framför mig att jag kommer att klara att hålla fingrarna i styr. Men att få den självkontroll jag aldrig haft när det gäller kost, det är nog det främsta målet jag har. Att vikten kommer att normaliseras är bara en trevlig konsekvens  :smile: Jag är en tjurskallig fan som avskyr när jag inte får bestämma över mig själv  :fork_off:

Med det sagt är jag lite småstolt över mig själv nu faktiskt. Två dagar utan skräp, och abstinensen har inte gått ut över någon annan än mig själv  :thumbsup: Jag kan inte påstå att teet med grädde är lika gott som det vanliga godiset, men det känns okej.  :smile:

Mynlen:

jag hade inte heller självkontroll när det gällde mat. Men av någon anleding var det dax eller nåt.

Behöver du litet bank i huvudet idag?

Sidor: << < (4/8) > >>