Pasta (spagetti) för LCHF?

Sidor: << < (3/7) > >>

Tove:

Citat från: Corny skrivet 2011.09.29 - 13:38:02
--
Nu låter väl jag skittråkig, men vitkålsspaghetti är inte så dumt. Det har jag använt till både köttfärssås och carbonara, och båda rätterna smakar utmärkt! Det som väl är skillnaden är att det inte går att "rulla upp" vitkålen på gaffeln.

--
Du låter inte skittråkig, jag tycker det verkar vara ett vettigt alternativ, ock köper man en sådan där rivmojäng som roterar grönsaken (Spiromat?) så kan man ju faktiskt snurra upp "spagettin" :lol1:. Äter du kålen rå eller kokar du den först?

hemul:

Vi äter kålen syrad! :banana:

Sorry Tove. Jag utgick från att du menade något så när riktig pasta! Vill du ha alternativ till pasta är det ju lättare! Jag tror man förväller kålen, det gör ivf jag. Blomkålsris är ju också poppis, även om inte pasta då. Idalinda odlar spagettipumpor.

Själv har jag funderat på en sån där rolig manick som de säljer bl.a. på Lidl och olika stormarknader ibland, men inte kommit mig för. Vet inte vad den heter, men den gör långa knorvar av alla möjliga grönsaker som man matar in. Kan tänka mig att gurka är rätt gott och man kan säkert förvälla knorvar av olika rotfrukter också. Kålrotsspagetti låter väl inte så dumt?

hemul:

Nämen, det var nog en sån manick du pratade om!  :lol1: Läste visst lite slarvigt. Inte min dag idag.  :shy:

8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411