Kräftpajen inne i mitt huvud

Sidor: << < (3/3)

hemul:

:max-shock:

Mynlen:

detta är ganska roligt. Jag gillar också ganska "naturella" smaker. Men min sambo verkar ibland vilja ha så mycket smaker i samma rätt som möjligt :)

JAG lagar maten. Sen får han ösa på det han vill... :)

hemul:

Jag gillar både och.  :biggrin1:

Men det är roligt att ibland äta grejer som brukar vara hoprörda var för sig. Mitt livs godaste västkustsallad bjöd min pappa mig på på nån hotellrestaurang i Dalarna av alla ställen. Den var oblandad. Alla grejer låg i tårtbitar på en stor tallrik och de var färska, t.o.m. sparrisen. Götapetter så gott det var!

Sorla:

Ja, det här var skoj!  :clapping: Det är toppen att kunna få hjälp av er! Synd att ni inte kan hjälpa mig med själva tillagandet också.  :flirting:

Jag tänker så här. I pajen, kanske färdig pillade kräftskjärtar från burk. Men bredvid, definitivt några svenska hela fina i skalet. Vi äter ju inte så många, så jag tänkte fara förbi delikatessen och köpa några i lösvikt.  :nod-yes:

Egentligen vill jag väl inte ha såå många smaker samtidigt. Men jag vill åt den där fylliga goda smaken av kräftor i själva pajen. Men tillbehören kan gärna få ha andra smaker. På torsdag ska jag handla ingredienserna. Då får vi se vad jag hittar för mums. Jag kanske sätter mozzarellan och soltorkade tomater i salladen istället. Så får det bli dill, vitlök, salt, peppar och äggstanning med lite hjälp av Philadelfian i pajen och en MASSA kräftskjärtar i. Jag tror det blir bra.  :lick:

Sidor: << < (3/3)