Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2012.05.24 - 03:44:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Föredragen från Ancestral Health Symposium  (läst 1688 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 59

Antal inlägg: 18773

Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2011.08.14 - 21:07:43 »

Ctrl/Shift+F5 är aggressivare. :mad_viking:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2011.09.06 - 12:18:12 »

Docs föredrag var det enda jag orkade lyssna på. Ljudet är nämlig tämligen OK till skillnad från de andra och bildkvaliten är också bättre. Själva filmningstekniken är superbra i jämförelse.   :worshippy:
Himla konstigt när det var ett så stort event som kostade en hel del att bevista att de inte provade ut tekniken i förväg när de bestämde sig för att filma allt. :shake_head:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FSeSTq-N4U4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FSeSTq-N4U4</a>
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2521

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2011.09.06 - 13:11:01 »

men det är som vanligt inte texat..  :mad_viking: :club_idiot: :smack: :evil:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2011.09.06 - 13:45:18 »

Du kan titta på bilderna. :tongue:  Det var inget nytt förutom några uttalanden från svenska forskare som jag inte hört förut. Men det var väldigt väl framfört. :whink:
Loggat

Ninnan
Superhero

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 1652

« Svara #64 skrivet: 2011.09.06 - 14:23:30 »

Mynlen. Skicka ett mail till Andreas och säg hur det ligger till, alltså det går inte ut på bloggen.
Det är fortfarande main streem på bloggen .
Kanske Andreas skulle nå ut till flera med textat för många tycker också det är svårt att förstå engelska texter.  :smile:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2011.09.06 - 20:58:56 »

jag har redan frågat honom vid olika tillfällen. Men sånt hinner han inte med. Men kanske det nu kommer pga att det är engelska. Det var iallafall någon som hade gjort transcript av intervjuen med Tommy Runesson. Plus översättning till engelska.

Visserligen är det nog samma gamla ramsa, men jag skulle gärna någon gång vilja kunna läsa helt hur ett sånt där föredrag går till..
Loggat

Ninnan
Superhero

« Svara #66 skrivet: 2011.09.06 - 21:46:13 »

Han kunde ju delegera det till någon för en ringa penning  :whistle:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.09.07 - 04:38:26 »

tror inte han bryr sig så mycket om det egentligen. Det är väldigt få som tycker det är viktig. Fast det kommer mer o mer här, i november blir det ett Social Media Power Event här i holland, och dom har sett till att det kommer tolkar och att allt kommer att gå att vara med för döva. Deras filmsnutt från förra SMPE har dom sett till att blivit texat också. JÄTTEBRA! Men det beror mycket på twitter och sånt där SMPE-folket härjar och även en hel del döva. Men det som är så skönt är att dom tagit till sig kritiken och gjort något med det.

Men.. Back to ämne nu!
Kostdoktorns föreläsning!
Loggat

Ena
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 286

« Svara #68 skrivet: 2011.09.07 - 10:25:41 »

Om han inte bryr sig, tyckar jag det är att nonchalera ett mycket viktigt problem.

Där finns många med nedsatt hörelse. OCH månge som inte förstår engelskan.

Imellanått tyckar jag man kan se av kommentarer hos doc, att man bara "tittar på bilder" 

Vi får ta tag i honom, när han har tid. Han har ju lite mera privata bestyr just nu. :bebe:  :banana:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2011.09.07 - 13:59:11 »

Undertexter är bra för oss som hör också. Ofta är ju inte ljudet det bästa på amatörupptagningar och det var riktigt dåligt på de flesta av de här filmerna. Pratar de dessutom engelska är det än svårare att uppfatta. Jag tycker jag läser och skriver engelska rätt så bra. Talad engelska går också bra att förstå öga mot öga. Men även i en professionell spelfilm är det svårare att uppfatta vad folk säger. De kanske pratar slang eller dialekt, det är bakgrundsljud, bakgrundsmusik... så när jag tittar på en engelsksråkig film har jag gärna engelska undertexter. Då missar jag inget som jag kanske gör med svenska subs.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2011.09.07 - 20:02:55 »

jag vet inte om han inte bryr sig, men min erfarenhet är att många tycker det är just för mycket besvär, Kostar tid, kostar möda, dom vet inte hur dom ska göra,, osv osv.  ah, tydligen har bebben fötts, så ja, nu ska jag inte störa honom. Att han har sin sida är redan ganska mycket jobb.. Men jag hoppas ändå att fler o fler inser att textning gynnar MÅNGA.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2011.09.07 - 20:48:42 »

Det tog ju flera veckor för honom att redigera filmen. Man kan inte vara proffs på allt och är man inte det så tar det tid. Han kan ju inte hinna allt.

Jag *tror* iofs inte att det är så svårt iom att han rimligtvis måste ha manus. Kunde ju låta någon annan hugad göra det kanske. Det finns säkert de som är intresserade av sånt och vana.
Loggat

Ninnan
Superhero

« Svara #72 skrivet: 2011.09.07 - 22:40:28 »

Jag tror inte att Andreas tänker.
 Arb. halvtid som läkare, har en bror som hjälper honom på bloggen. Har vad jag förstår inga ekonomiska bekymmer.
Men rimligtvis borde han snart tänka att det gynnar honom själv; mer bloggläsare..

Jag tycker det är svårt att läsa engelska artiklar om forskning, hjärnan brukar gå i
 kors  :angrywife:  eftersom jag inte är van vid det.(tacka vet jag notläsning, det är en njutning  :whistle: )
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2011.09.08 - 11:58:56 »

jag kan läsa hollänska, svenska och engelska. Engelskan nog mest dåligt så det skippar jag OM det går och om det är längre artiklar. Svenskan blir jobbig ibland om det är "svårläst" eller om det är så mycket svammel att man tappar tråden . (Professor Göran t.ex. hahaha) Holländskan kan jag nog läsa allt men även där finns folk som skriver vääääldigt jobbigt och forskargrejjer fulla med tråkiga termer försöker jag undvika.

Loggat

Sidor: 1 ... 3 4 [5]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.096 sekunder med 22 databasfrågor.