chokladgodis

Sidor: << < (4/7) > >>

hemul:

Det bildas ju inte socker, det är ju där hela tiden, men det blir mer koncentrerat. Koka ihop några dl mjölk till ett par msk och smaka om du inte tror mig. Messmör är ju bara vassle som kokats ihop tills det består till hälften av socker.

Messmör är förresten något som jag blir sugen på ibland fast det gick åratal mellan gångerna jag åt det förut. Men det är inte värt det liksom. Kan lika bra äta socker med sked då.

kwidell:

messmör har jag aldrig förstått mig på  :tongue_wag: .. tycker det bara smakar socker med en underton av gäst!  :puke1: .. men att det var så det tillverkades viste jag inte! ... däremot att grädde och socker inehåller en del socker viste jag... men jag trodde inte att det räckte till för att få det hela att stelna liksom?...

Corny:

Citat från: kwidell skrivet 2011.12.17 - 01:08:04
--
... däremot att grädde och socker inehåller en del socker viste jag...
--

Lite trött idag, hjärtat? ;) Ja, socker innehåller faktiskt en del socker.  :lol:

kwidell:

:lulz: :lulz: :lulz: :lmao: ja jo... liiite trött kanske!  :redface:  :smack_head: :laugh:  grädde och MJÖLK menar jag ju såklart!  :lmao:

Mynlen:

just ja, messmör  :puke1: bygger på samma princip! Dulche de leche också. Om ni inte vet vad det är.. googla!

Sidor: << < (4/7) > >>