135 kg över havet

Sidor: << < (2/19) > >>

MrsMoss:

Kul att det var några som hade svarat..det tackar jag för.

Är medlem på matdagboken, och såg att det var en av medlemmarna som tipsade om denna sidan, och när jag kollade runt här lite kände jag mig ännu mer säker på att det var just LCHF som jag skulle testa. Så ja..på sätt och vis var det ni som satte bollen i rullning  :whink:

Jag har varit nere på 80 kg, för snart 5 år sedan, men då var det efter en pulverdiet. Och det ser ni ju hur det gick att behålla den viktminskningen. :thumbdown:
Har sedan försökt 3 gånger till med pulver, men det funkade inte alls. Har verkligen försökt allt, men detta är den enda jag känner kommer funka hela vägen. Ja menar, man får äta gott, äta sig mätt och må bra i kropp och själ  :smile:

Ha en bra kväll!!

kwidell:

Sicken tur att du hittade hit! :hugsmile: Här finns en hel drös med bra recept och många snälla vänner som ställer upp som bollplank och även utdelar en och annan  :spank_u: vid behov!  :flirting: :lol: så känn dig som hemma!  :nod-yes:

MrsMoss:

Tack Kwidell  :smile:
Ja en spark i rumpan kan man behöva ibland. Härligt att det finns likasinnade människor som förstår hur det är att vara överviktig. Ibland blir jag galen på vänner som klagar om sina 3 kilo som sitter på fel ställe. Jag orkar inte kommentera längre! Nej här kommer jag trivas tror jag bestämt!

hemul:

Bara att köra på då när det går så bra för dig! Det kommer nog att gå som smör, ska du se.  :clapping:

Jag hör ju till dem som det inte funkar så klockrent på vad gäller vikten. Jag måste begränsa mängden jag stoppar i mig också och "strikt LCHF" är inget bra alternativ för mig. Men! Jag går ner på en högre kalorinivå än jag skulle göra på normalkost och jag behöver inte vara särkilt hungrig jag heller, så nog finns det fördelar även för oss som det inte går som på räls för. Eller rättare sagt, på normalkost gick jag inte ner alls, men jag gick inte så lågt som till pulver heller, men betydligt lägre än jag ligger nu. Och hälsofördelarna är stora och uppväger att kartan inte är ritad för mig riktigt.  :whink:

kwidell:

Jo det där med vänner som klagar över nått kilo som sitter fel har man ju råkat ut för mer än en gång!  :rolleyes: men för dem så är det ju ett lika stort problem som de 30+ kilon som vi själva retar oss på  :whistle: ... jag brukar försöka tänka så... och räkna till 10 väääääldigt långsamt!  :rolleyes: :flirting: :laugh: det jag tror att våra vänner har svårt att förstå ibland är ju villken effekt deras klagan har för oss!  :sad: för om de klagar på att de är "feta" och "Tjocka" när de har max 0,5 kilos övervikt... ja vad blir då inte vi i gämförelse!  :blink: ... men jag tror inte att ¨någon som aldrig varigt stor själv kan förstå villken press vi upplever.. ifrån alla håll!  :blink: ... sen är jag också övertygad över att våra vänner inte ser oss som stora heller!  :tongue:  :flirting:

Sidor: << < (2/19) > >>