Juliuppdatering

Sidor: << < (2/2)

hemul:

:sex:

kwidell:

:lmao: jo vi håller som bäst på och  melon- :sex: hemma!  :flirting: :laugh: de sabla blommorna blommar ju bara en eller två dagar!  :max-shock: så det gäller att hålla koll och vara där med penseln direkt när de är utslagna! ... hoppas bara att allt detta  :sex: ger resultat i slutänden!  :rolleyes:

Léonie:

Juliuppdateringen i år ser verkligen annorlunda ut. Allt växer väldigt trögt för solen har knappt synts till sedan midsommar och temperaturen kryper knappt upp till 17-18 C. Regn däremot har vi i överflöd. Salladen växer på och gurkörten. Chilin har stannat av, mangolden och rödbetorna växer knappt och är pyttesmå. Gurkan är också pytteliten och växer inte så mycket.

Största besvikelsen var vitlöken. Jag beslutade att dra upp en lök för att kolla dem för se har inte sett så bra ut på ett tag. Det visade sig att de var ordentligt angripna av lökfluga.  :cry: Fick slita upp varenda en och bränna alltihop! Hade satt både Thermidrome och Ävrö! Såg fram emot att bygga upp en hel del Ävrö för att sätta enbart sådana nästa säsong. Istället så blir det ingen lökodling över huvud taget på de närmaste 4 åren.  :worried:

#¤%&-sommar!!!  :kungfu:

idalinda:

Man får värkligen vara tacksam för varje grönsak som behagar växa i år!
Jag hoppas bara på augusti, att den blir varm varm varm!

Jag tvivlar på pumpor och bönor i år, alls.

Potatisbladen verkar må prima, de kanske klarar sig lika så andra rotfrukter.
Vanligtvis skördar jag vitlökar nu, men jag är tveksam i år, bladen är bara lite gula på toppen.

Röda vinbär är väl det enda som kommer i sin tid, allt annat är två veckor efter det normala.

Vi äter just nu egna:
potatis
broccoli
kryddor
smultron
vinbär
krusbär
sallad
lökblad
tomat
gurka

Den tidiga kålen verkar också börjat bli hårda bollar, måste kolla på dom snart!

Fjällmor:

här är det också kallt i år... vi får se vilka grönsaker som orkar bli något  :look_down:

Sidor: << < (2/2)