Råkade tvätta en toapappersrulle...

Sidor: << < (2/7) > >>

hemul:

De är lite jobbigt att stå och ösa ur vattnet med ett dl-mått, det tillstås. Det är så himla krångligt och svårt att få loss filtret i min maskin också.  :glare:

Corny:

Går det inte att spola slangen på något sätt då? För jag antar att du menar slangen som går från tvättmaskinen ner till avloppet?

Jag hade försökt med 95-graderstvätten. Det brukar avhjälpa det mesta. Sen är väl kanske problemet att rullen kanske innehåller någon form av lim, och isf kanske det vore idé att köra maskinen med sprit, för det löser tydligen upp.

hemul:

Det är det jag vill undvika, för jag har svårt att komma ner där. Vi får se i morron om det löser sig. Misstänker att det var en nästan full rulle för det är så mycket "pappersmassa" så det är inte klokt. Konstigt är det, för den påbörjade rullen står där den ska och jag brukar bara ha en på gång i taget. Kan det vara sabotage? :goggle:

Corny:

Det är säkerligen sabotage, men läste du inte? SPRIT löser visst upp saker och ting. Testa och se i värsta fall. Behöver säkert inte vara så mycket.

hemul:

Kanske löser upp maskinen också? Torkar ut gummildetaljerna ivf. :whistle:

Sidor: << < (2/7) > >>