panering

Sidor: << < (3/4) > >>

hemul:

Det blir faktiskt inte så himla mycket kolisar av lite ströbröd. Man behöver ju inte packa på det, utan kan låta det vara lite glest här och där, det blir gott ändå.

Fritering vet jag inte, men när du steker med panering så vispar du upp ett ägg lite granna med en gaffel i en skål. Så häller du ströbröd på en tallrik. Vand fisken först i ägget och se till att det täcker ordentligt, sedan i ströbrödet. Det sista kan du ju vara lite slarvig med då.

Själv ska jag börja med att testa en blanding och ströbröd och pofiber tror jag. Blir nog i morrn för det är hög tid för fiskmiddag.

Corny:

Jag kom just på en sak. När man friterar camembert, täcker man först osten med vetemjöl, sen med ägg (mycket noga att ägget verkligen täcker vetemjölet och att det inte blir några "hål"), och sist på med ströbrödet. Detsamma måste väl funka med fisk???  :blink:

hemul:

Dubbelpanering hade alltid mamma till stekt sill. Men med både mjöl och ströbröd blir det ju ännu mer kolhydrater.

anod:

det absolut enklaste e att bara vända fisken i ströbröd eller som jag gör nu förtiden i pofibrer, de här med dubbelpanering använder jag bara till snitzel (kött alltså) eller till fisk när det e extra festligt. kan oxå tipsa om att panera i permesanost  :lick: .banka ut skivor av fläskfile ( ska man va korrekt ska det va kalvfile) till ganska tunna skivor vänd i uppvispat ägg ( förr vände jag i mjöl först men det funkar bra att hoppa över) å sen i finriven permesanost stek i kycket smör på ganska låg värme ganska länge så att köttet blir klart å osten gyllenbrun o lite frasig .kallas piccata milanese . med reservation för stavningen. jättegott

Corny:

Jo, men ska man fritera måste det väl täcka? Visst kan man fritera saker som de är, men fisk måste väl ändå ha ett "täcke" runt sig för att bli bra? För övrigt måste man ju inte äta upp all panering. Det räcker ju med att smaka på en liten bit, och sen skrapa bort resten.

Sidor: << < (3/4) > >>