Alldeles för gott banan&jordnötsmos

Sidor: (1/1)

Ealina:

För de som kan tänka sig en bananbit och en liten klick jordnötssmör då och då:

Alldeles för gott banan&jordnötsmos
(en stor portion)
En halv banan
En tesked jordnötssmör utan salt
½ deciliter vispad grädde

Mosa banan och jordnötssmör väl. Väldigt väl. Toppa med grädde och njut!

Jag vet inte riktigt exakt hur mycket kolhydrater det blev, men jordnötssmöret innehåller 17g/100g (en tesked sånt väger ungefär 15g) och banan 22g/100g (min halva banan vägde 30g). Hm, nu har jag iofs skrivit in massa siffror och då borde jag ju kunna räkna ut det *tänkatänka* Tja, ungefär 9g blir det. (Reserverar mig för felberäkningar, jag är verkligen ingen matteälskare..) Så det är ju lite halvhögt, men inte fööör högt om man äter snålt vanligtvis.  :hm-hm: Plus grädden då  :flirting:

Jag var ruskigt sugen på någonting godisaktigt och jag kände mig tillfredsställd efter halva  :thumbsup:

(Anledningen till att jag kallar det för "alldeles för gott" är för att det verkligen känns som om det är fööör gott för att vara ok!)

hemul:

Barnmat!  :w00t:

Jag kan definitivt tänka mig en bananbit. Har i frysen.  :flirting:

Ena:

Citat från: Ealina skrivet 2011.05.12 - 14:49:35
--
(Anledningen till att jag kallar det för "alldeles för gott" är för att det verkligen känns som om det är fööör gott för att vara ok!)

--
Det låter som svaret på mina böner de 2-3 gångar på året jag blir godissugen.  :drool:
En godissmörklick till dig Ealina.  :clapping:

Ealina:

Citat från: Ena skrivet 2011.05.13 - 12:10:36
--

Det låter som svaret på mina böner de 2-3 gångar på året jag blir godissugen.  :drool:
En godissmörklick till dig Ealina.  :clapping:

--

Åh, tack!! Min första!  :smooch:

Sidor: (1/1)