Bullar till semlor eller som fralla

Sidor: << < (2/7) > >>

Marinda:

Det där låter jättegott, men vad är Bake Pro och var får man tag i det?

hemul:

Vassleproteinpulver står det i en annan tråd.

idalinda:

Gott och testad , men jag använde det proteinpulver som jag hade hemma = mer kolhydrater...

Hur gör du för att väga 10 g bakpulver ??? Det var på gränsen till frustration när jag var mitt i vispandet och funderade hur mycket det skulle vara ?

Jag tittade lite andra liknande resept och tog 2 tsk bakpulver, det fungerade fint!

Jag tycker inte om sötningsmedel, så jag sötade med två tsk torkade steviablad ( efter morteln blev det kanske en halv tsk) och ett tsk riktig ekologisk socker. 

De smakade en aning söt men ändå neutralt.
Fungerar säkert bra som bröd utan sötning, och säkert kan man blanda i lite metwurst eller skinka eller något

Vira:

Jag har en jättefin våg som väger på grammet :lol:. Men man räknar med ca 5 gram per struken tsk :whink:.
Dom här bullarna kan man nog variera hur mycket som helst :smile:.  Utan sötning med lite linfrön en grövre matbulle t.ex. bara fantasin som sätter stopp :biggrin1:

idalinda:

Tänk att JAG :smile:, höftade rätt mängd bakpulver  :whistle:.

Det blir säkert mer av detta någon gång, tom 10-åringen tyckte de var goa, han lider mest av det att vi inte " äter som alla andra" och han saknar bröd och kakor ...

Funderar just om detta skulle fungera också som pizzabotten, för med mandel ( som vi gör pizzabotten av ) blir det lätt rätt så mycket kolhydrater, och det stoppar viktnergången.
Efter bakepro-köpet skulle jag kunna testa detta som pizza!

Kan man ersätta Creme fraiche  med grädde ? Vi har en här i huset som inte riktigt gillar sura mjölkprodukter.

Sidor: << < (2/7) > >>