Klimatsmarta hudvårdsproduker på Willys

Sidor: << < (7/9) > >>

Tina:

Ett tips om tvätten luktar surt är att lägga den i blöt någon timma i vatten och en skvätt ättika. Sen tvättar ni som vanligt. Perfekt för handukar som ungarna glömt i gympapåsen.

Corny:

De handdukarna kan man också tvätta i 90 grader. Har man egen tvättmaskin, så är det inte så illa att köra en tvätt i 90 då och då, eftersom den håller sig fräschare på det sättet.

hemul:

Ska bara tala om att jag har fortsatt att använda det här schampot, trots det löjliga namnet. Jag upplever det som milt, smakar ingen om man får det i munnen t.ex., och håret håller sig rent längre, vilket kanske tyder på att det verkligen är milt. Blir fluffigt och fint också.

Ekub:

Kapar tråden. Är det någon som har tips på ekologisk/ giftfri/ o.s.v o.s.v. hårvård? Behöver inte vara från Willys, har ingen i närheten. Googlat lite men tycker alla jag hittar är så dyra, och eftersom jag inte vet hur bra de är vill jag inte lägga flera hundralappar på dem  :rolleyes: Mitt hår blir som svinto av naturelle eller vad det heter, hur miljövänligt det är vet jag inte men står kravmärkt på det iaf...

Mynlen:

bästa.. är 1) inte tvätta med shampoo alls 2) ha tålamod och 3)skjölja med utspädd ättika.

tålamod behöver man för först blir håret fett och ser man gräslig ut, fett o stripigt hår. Tvätta gör man bara med vatten och sköljer med ättika. Men efter några veckor får man jättefint och sunt hår!

Jag gör det f.ö. inte så... längre. Men min Linnea tvättar väldigt sällan med shampoo (fast hon håller på att bli tonåring så det blir nog oftare nu) och har så fint, tjockt och härligt hår!

Sidor: << < (7/9) > >>