Hård i magen och blöder från tarmen.

Sidor: << < (2/8) > >>

hemul:

Duktig flicka!  :clapping: Hur gammal är det hon är?

Det här är lite av oprövad huskur, men garanterat ofarligt. Jag har märkt att lite kokosolja påskyndar läkningen av småsår. Kunde ju vara värt att testa att peta in lite efter bajsning kanske? Jag menar som regelbundet underhåll liksom och kanske förebyggande. :flirting:

Sorla:

Hon är nyss fylld 9 år lilla älsklingen, med en vilja som ingen rår på. Så det gäller verkligen att hon får fakta och förstår innan hon blir motiverad att göra förändringar.

Kokosolja är bra till mycket. Jag ska försöka hitta på något sätt att få det i henne också, så den får läka henne från insidan. Men det var ett bra tips att hon kan stryka lite efter bajsande. Som komplement till salvorna som hon tar bara på kvällen.

hemul:

Jag får lätt sprickor på handerna, runt knogar och så, på vintern. Kokosolja hjälper. Nu är det väl delvis för att den gör huden mjukare, men redan befintliga sprickor läker fortare ocskå. Kan väl inte vara så stor skillnad beroende på var sprickorna sitter. Det går in rätt fort också, så jag tror inte det skulle kännas obehagligt och kladdigt lång stund i stjärten.  :whink:

Ealina:

Sorla: Vad jobbigt hon har det, lilla tjejen.. Jag är glad att hon verkar förstå och att hon hjälper till att hjälpa sig själv.. Skickar en styrkekram till dig, från en mamma till en annan..

Tina:

Stackars liten, jag hade liknande problem när jag var liten fast jag åt det mesta. Men hade man då sluppit det fettskrämda så kanske man sluppit besvären. Nu verkar ni vara på rätt väg och jag hoppas verkligen för er skull att det fortsätter så. Styrkekram!

Sidor: << < (2/8) > >>