Hård i magen och blöder från tarmen.

Sidor: << < (5/8) > >>

Sorla:

Eller att jag gick in och redigerade mitt svar medan du skrev ditt.   :lmao:

hemul:

Ha!

Lactulose (pronounced /ˈlæktjʉloʊz/) is a synthetic sugar used in the treatment of constipation[1] and hepatic encephalopathy, a complication of liver disease. It is a disaccharide (double-sugar) formed from one molecule each of the simple sugars (monosaccharides) fructose and galactose. The commercial syrup used for treatment of constipation is dyed yellow-orange. It is produced commercially by isomerization of lactose.

Det står mer där också.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lactulose

idalinda:

Skönt att ni har hittat en lösning för stunden.
magen har vart mitt problem i alla år, så det är prio ett för att den biten fungerar.

Den långsiktiga lösningen är kinkigare att hitta, men information är viktigt.
I det långa loppet blir det bra.

I går fick ja en föreläxning av 16-åringen.
efter maten tog jag lite nötter och lite havregryn  :blush:,
och då började han " har du inte ätit precis?, VA ?
Du är alltså inte hungrig nu alls, utan bar SUGEN!
vad är detta för något???? Titta in i kylskåpet, om du är fortfarande HUNGRIG
kan du väl ta kokta ägg!"

Mina två stora är riktiga monster-LCHF-ungar nu, efter flera år :lmao:
13-åringen är rörande kunnig i princip och älskar kött i alla dess former + allt runt köttet.
MEN han ger efter suget direkt om han får en möjlighet.

Sorla:

Vilka härliga ungar du har!  :lmao: Med såna barn behövs inget eget samvete.  :flirting:

Lillfian mår ganska bra just nu. Men ätandet går lite upp och ner. Det är svårare att motivera henne nu när magen fungerar med medicin.  :glare:

Men ett litet steg i taget ska nog tillslut göra livet lättare för henne. Hon äter ju oststavar nu i alla fall. Bra för hullet. Mindre bra för magen. Om det är stoppande för mig är risken stor att det stoppar även för henne.

Jag funderar på om man vågar ge henne linfrön i turkisk yoghurt med bär eller sylt i för smakens skull. Det känns som att man måste försöka fasa ut medicinen så småningom på något bra sätt. Och då bör hon ha fått nya goda vanor, så hon inte får problem igen.  :confused3:

hemul:

:lmao:

Sidor: << < (5/8) > >>