Kan växtvärk vara magnesiumbrist?

Sidor: << < (3/4) > >>

hemul:

Jag tycker LO ska testa på dottern. Vem vet? Det kanske blir en banbrytande upptäckt?  :nod-yes:

Sorla:

Det där ska jag kolla upp för egen del! Min axlar och nacke som ständigt bråkar.....skallen......magen......ljus och buller....... Det var mycket som stämmer in. Och de livsmedel som magnesiumet finns i äter jag aldrig eller sällan.

Uppsalabo:

Jag har länge tänkt testa magnesium mot mina vadkramper. Nu blev jag inspirerad. Måste gå till apoteket i morgon!
Men 700 mg, det låter mycket! Jag börjar nog med 300 mg, eller vad det nu står på burken. Om jag får någon effekt ska jag rapportera så småningom!

Sorla:

Alltså...jag har funderat under dagen......- Först blev jag ju mycket bättre i migränen. Och sen blev jag sämre igen..... Kan det kanske vara så att mina magnesiumreserver gått i botten nu, då jag slutat äta mängder med banan och annat med naturligt magnesium i?

Men nu hittade jag en artikel som var så vansinnigt hallelujamoment att jag blev skeptisk. Men säger ni, mina feta vänner, att det är bra, så tror jag mer på det än kilometer långa lovordande artiklar med löften om återstartanden av hjärtstopp mm. JAg ska nog köpa något på hälsokosten imorgon. Men hur ska man ta det? Tabletter? Flytande? Hur gör ni?

hemul:

Jag tar inte magnesium, men jag har en burk Twinlab. Det är kapslar. Jag tror öht att man om möjligt ska hålla sig till kända märken när det gäller tillskott. Det finns ju ingen kontroll. De stora märkena lär ivf inte riskera sitt rykte genom att hälla kalk i kapslarna istället för det man betalar för. Detta sagt av en som köpt jod från ett företag som flytt från U.S.A. till Equador för att undgå bedrägerirättegång.  :whistle:

Sidor: << < (3/4) > >>