fuldrutts lowcarb bounty

Sidor: (1/5) > >>

hemul:

Det här lät så gott så jag snodde det rakt av.  :ninja:

2 dl grädde
50 gram smör
200 gram riven kokos

Smält ihop och låt stå på svag värme i tio minuter (eller mer) så att kokosen sväller och mjuknar.

Låt smeten kallna i kylskåp, rulla till bollar och doppa i smält mörk choklad. Förvaras i kyl eller frys.

http://www.fuldrutt.se/2010/10/dagens-lchf_22.html

Corny:

Inte nog med att det lät gott.  :lick:  Det här är ju gammalt hederligt hemmagjort godis. Mao förbaskat mycket nyttigare än allt de säljer i affärerna! Jag ÄLSKAR såna här recept! Så fria från allt dåligt godis kan innehålla, och ändå så gott. Lite som hemmagjort julgodis, vilket barn borde få varje vecka, istället för den där onyttiga skiten vi köper till dem när de är godissugna. Det med färgämnen och transfetter i sig, alltså. Men vilken normalförälder orkar egentligen göra godis en gång i veckan? Finns det någon?  :confused3:

hemul:

Kan ju vara kul för ungarna att vara med och göra. Minns hur roligt vi hade när vi gjorde fudge (stavas det så?) hos mina kompisar. Sen fick vi tag på recept på hemgjorda kokosbollar som vi gjorde ett tag.

Drutten är hardcore - ingen sötning. Men det vill nog jag ha lite.  :lick:

Ena:

Det blir at göra här till kommande helg. :pancake:
Det stora gäng från DK kommar hit.   :boat: :car: :llama:
De vil  :inlove: det

hemul:

Kanske bäst att du gör att provkok redan nu så du vet att det blir gott? :surprised:

Jag ska inga göra, för allt sånt där blir extra för mig. Jag skulle äta lika mycket mat även om jag proppade i mig ett helt fat såna där.

Sidor: (1/5) > >>