pumpor

Sidor: << < (4/5) > >>

Mynlen:

Idag lagade Linnea åt mig en rätt med pumpa . Asgott var det, gjort med butternutpumpa eller vad det heter hos er. butternutsquash hittar jag också.

Ingen aning om kh halten men den bryr jag mig inte om. pumpan skärs i bitar om 2 x 7 cm beströs med en msk kanel, salt o peppar och olivolja. Ska sen in i ugnen tills den är mjuk o färdig. Luktar GOTT från ugnen!.

Sen gör man en sås på koriander och olivolja och vitlök och häller över och en annan sås på grekisk yoghurt med chilisås och häller över. Sen litet pumpafrön över.

jättegott!!!  Och så äter Linnea inte såna konstiga rätter haha Men hon lagade till mig!.

Den pumpan kommer jag absolut att köpa oftare!

hemul:

12 ungefär. Vi hade det uppe för ett par år sedan. Vi trodde vi hade hittat det ultimata lowcarbtillbehöret tills vi kollat upp det. Jättegod är den ivf!

Lät spännande med kanel! Man kan du förklara det där med de olika såserna lite närmare? Och ska man inte ha kött till? Äter man det som det är bara?

Mynlen:

jag hade kyckling vid sidan om. skulle nog vara godare med e nötköttsgryta typ. Eller biff eller så. Linnea äter inte sånt här så hon hade kyckling med jordnötssås därav kycklingen.

hittade receptet på engelska.
http://www.washingtonpost.com/pb/recipes/squash-chili-yogurt-and-cilantro-sauce/14304/

hemul:

Klart de hade extrpris på just det på Willys.  :lol:

Mynlen:

gör man hela satsen äter man minst 3 ggr av det. Eller 4. Fast inte jag för a) jag åt en hel del igår och b) Jesper kom o "smakade" en annan del. Så resten blir ikväll :)

Sidor: << < (4/5) > >>