/LO

Sidor: << < (8/9) > >>

/LO:

Jag hade också en enkel förlossning den fösta. Men sög lustgas hela tiden och var ganska borta i huvet. Sov nästan hela tiden.

Denna gången vill jag vara med. Jag tror att det kommer att gå rätt fort för mig också :)

/LO

Fjällmor:

Citat från: /LO skrivet 2008.05.25 - 20:57:22
--

Denna gången vill jag vara med.

/LO

--

:smooch:

/LO:

Citat från: /LO skrivet 2008.05.25 - 20:57:22
--
Jag hade också en enkel förlossning den fösta. Men sög lustgas hela tiden och var ganska borta i huvet. Sov nästan hela tiden.

Denna gången vill jag vara med. Jag tror att det kommer att gå rätt fort för mig också :)

/LO

--
Jag VAR med  :throw_flowers: det GICK fort! :cool:
Efter 1,5 timme med värkar hemma var det dags att åka in, tyckte jag. Tre timmar senare hade :inlove: Ivar :rollbaby: kommit. Den sista kvarten tog jag till lustgas eftersom värkarna inte riktigt ville ge med sig.

Den 14 juli vaknade jag kl 3 av att jag behövde gå på toa. Men det var ju inget ovanligt. Det var lite lite blod i trosorna, så jag ringde förlossningen. Ingen panik sa de. Kom imorgon bitti. OK. Jag kunde inte somna om, hade väl en aning om att något var på G, även om det inte var några värkar som börjat.
Jag gick upp igen, började packa (sånt ska man göra i förväg, men jag var lite överrumplad. Det var ju nästan 2 veckor kvar). Vid 6-tiden insåg jag att det faktiskt var på gång och vid 6.30 väckte jag maken och sa att vi nog behövde äta frukost.
Jag kokade massa ägg och (faktiskt ett par dagar innan) hade jag gjort smothie som var i frysen.
Vi ringde barnvakt (första svarade inte, men nummer två var hemma) vid 7-tiden och väckte Vera. Maken hade nog inte riktigt insett allvaret i det hela. Visst jag hade värkar som jag hanterade mellan pysslet, men när jag 7.30 sa att NU vill jag att vi kommer iväg, så fick han också fart. kl 8.01 skrevs vi in. Kl 10.53 är underverket född.

Tänk om ALLA fick gå profylaxutbildning och kunna ta sig igenom värkar genom att slappna av och andas. Jag fick jättemycket beröm av barnmorskorna efteråt för just det. Fullkomligt avslappnad i kroppen genom värkarna. Inte smärtfritt, men kontrollerbart.

Alla mår bra och Ivar sover och äter.

Den som vill se goa bilder kan titta här http://veraolsson.spaces.live.com/

/LO

hemul:

En sån liten söt en!  :inlove: Jättegrattis! Vad duktig du var med äggen.  :flowers:

Langhol:

Grattis till den lilla sötnosen! :flowers:

Sidor: << < (8/9) > >>