mängder av tomater ute

Sidor: (1/12) > >>

idalinda:

Jo, på ett soligt läge finns det fina tomatplantor och nu efter regn går dom inte sönder så lätt som under högsommaren.
I dag hämtade jag flera kilo solmogna röda , orange och gula tomater!
Så gott på frö-knäcken och nötbrödet med lite ost och egen örtkrydda!

Fjällmor:

koka marmelad!
och chutney!

och...

:clapping:

Tina:

Jag plockade in 4 tomater idag, gott. Måste nog baka fröbröd eller något att ha dom på.

idalinda:

jag gjorde ungsrostade tomater med vitlök av fösta stora satsen, det blev riktigt bra smakbas till  höstens pizzor/tacos -saker.
jag har även bara kört dom i matbereraden och fryst in.
Stackars jag hittar  inte hur jag gjorde dom ungsrostade tomaterna  :sad:

Jag MÅSTE snart få ordning på mina recept och alltid skriva kommentarar på dom nya,
annars glömmer jag bort vad som var gott och bra! :smack_head:

Corny:

Du kommer säkert på hur du gjorde de ugnsrostade tomaterna. Du är väl i det stadiet att du inte behöver recept längre på vissa saker, och då vet du bara vad som ska vara med.

Gör som alla andra, skriv recept med grundmått och bry dig inte om kryddningen så mycket.
Efter vad jag har uppfattat saker och ting, börjar man med salt och peppar, och sen kör man på med kryddor efter vilken volym det ska vara. På det viset gör jag när jag inte har några egentliga mått.

Fö är jag väldigt avundsjuk på dig som har fått tomater! Jag var ju såå entusiastisk över denna Zebra Green, och så blir det INGENTING!!!  :sosad: En enda tomat var allt jag ville ha, och det fick jag inte! Kanske det går bättre nästa år?  :neutral:

Sidor: (1/12) > >>