Hur få bort blomflugor???

Sidor: (1/8) > >>

Corny:

Har alldeles för mycket blomflugor här hemma. De blir bara fler och fler verkar det som, och jag vill inte ha dem som husdjur, även om de är små och lättskötta (verkar det som iaf). Jag har visserligen fått reda på genom nätet att det inte är flugor utan mygg, men det gör faktiskt inte saken bättre. De blir inte trevligare för det!

Vad ska jag göra för att utrota de små kräken??? Eftersom de verkar gilla öl (små suputer kanske?), har jag satt ut ett glas med sådant och en plastbit med hål över, i förhoppning om att de ska krypa in och inte ta sig ut sen. Men det verkar ju funka sådär...  :crazy:

Dessutom känner jag mig så taskig med tanke på att de ska krypa in där, inte komma ut och sedan drunkna (fy, vilken mes jag är!!!  :blush:), för jag har ju inget emot flugorna/myggen i sig. Jag vill bara inte ha dem i mitt hem. Finns det inget snabbare sätt än ölfällor?

Och vad gjorde jag för fel här? Trodde ju att det bara var vissa ord som skulle bli snedstil!!!

hemul:

Citat från: Corny skrivet 2010.08.25 - 20:06:23
--
Och vad gjorde jag för fel här? Trodde ju att det bara var vissa ord som skulle bli snedstil!!!

--

Kodstycke:
--
[i]flugor[i] utan [i]mygg[/i]
--

Ska vara...

Kodstycke:
--
[i]flugor[/i] utan [i]mygg[/i]
--

Langhol:

Du blandar en drink i supglaset! :lol: En skvätt äppelcidervinäger och lite sirap plus en droppe diskmedel. Det gillar de små rackarna! :crazy:
Ta för vana att hälla kokande vatten i diskhon med jämna mellanrum. De håller till där.

hemul:

Heej!  :wave:

Langhol:

:wave: Hemul!

Sidor: (1/8) > >>