Pajdeg med parmesanost?

Sidor: << < (2/3) > >>

Corny:

Enda fördelarna är egentligen att det är glutenfritt. Jag hittade pajdegen i en GI-bilaga med en massa recept, och iom att jag försöker undvika just mjöl med gluten, så blev jag väldigt lycklig över det!     Kolhydratinnehållet är ungefär detsamma som vetemjöl, men bovete innehåller mer fibrer. Dessutom, måste jag säga, blev det en himskans god matpajsbotten. Smaken är lite rågmjölsaktig, så det smakar ganska så mustigt. Dock är det inget att rekommendera till efterrättspaj!

Monkan:

OK då vet jag. Ingen har glutenallergi här i huset så jag antar att det inte spelar jättestor roll då. Mera fibrer kan ju vara bra, men de gånger det görs paj som jag är totalt ointresserad av så är det just efterrättspaj och då kanske vetemjöl passar bättre då. Pajer som jag är intresserad av skall helst vara med färre kolhydrater än bovete  :smile: Tack i alla fall för svaret!

hemul:

Vetemjöl? Det får man väl inte äta!  :max-shock:

Monkan:

Citat från: hemul skrivet 2010.08.21 - 21:51:32
--
Vetemjöl? Det får man väl inte äta!  :max-shock:

--

:angrywife: Tyvärr, tyvärr så bestämmer jag inte allt här hemma! Det är hemskt att behöva erkänna, men min make har mycket bestämda åsikter om att LCHF (ähum jag menar ju förstås low carb high fat  :whink: ) inte skall pådyvlas barnen eller honom. Det kanske är bra för dom. Jag hade nog kunnat bli rätt jobbig utan honom som motvikt.  :look_down:

hemul:

Kanske bäst jag förtydligar att jag skojade. Du får rulla dig naken i vetmjöl om du vill!  :ROTFL2:

Sidor: << < (2/3) > >>