vitkål och spetskål + squash

Sidor: << < (5/6) > >>

hemul:

:sex:

berittis:

Ok.
 Det har varit en varm sommar här i Luleå men vi planterade ut plantorna nog så sent. Dessutom var de ganska klena men det har kommit några squash men det är mest hanplantor. Spagettipumpan verkar inte lyckas iår. Nu har vi inte så varmt däremot och vi har varit nära frost en natt. Vi har lagt över sån där plantväv så än så länge har de inte frusit men de växer sakta. Några till ska vi nog hinna skörda. :smile:

idalinda:

jag tycker att många växter har inte fungerat normalt i år, sommaren var ju inte normal,
först sahara-hettan och sedan bara regn och rätt kyligt, i alla fall här i söder...

Mina tomater är inte alls dom dom brukar :shake_head:

berittis:

Vi har en gurkplanta och 4 tomatplantor. Vi har fått hela 2 tomater som blivit röda och en tredje på väg. Sen har vi ett gäng gröna också. Om de inte hinner gå fram går de ju att eftermogna som tur är. Men även där blev det försenat. Gubben byggde växthuset och tog lite väl lång tid på sig. 1 gurka har vi skördat men det är flera på gång. Nu kör vi kupévärmare i växthuset. Blir inte billiga grönsaker men de är ju mycket godare än köpes. Och roligt är det.  :smile:

Corny:

På mina två tomatplantor har det kommit 3 små pyttiga tomater som säkerligen inte blir så mycket mer.
Nu äntligen är det fullt med blommor, men någon skörd lär det knappast bli, för nu har det ju blivit kallt igen!  :mad_roll:

Sidor: << < (5/6) > >>