Vad är det frågan om ?

Sidor: (1/2) > >>

idalinda:

:wave: Detta var min adminstratörspremiär  :lol:!

Jo, men tanken är att samla hit matideér månadsvis , allt utifrån vad som mognar i naturen, trädgården ,växthuset, balkongen.
och komplittera med det som man har i frysen och skafferiet sedan året innan.

Jag hojtar lite vad som mognar i min trädgård ( zon2 ) andra kan bidra med sina odlignar från andra håll.
Nu på våren skiljer det sig ganska mycket , men i början av augusti är vi nog alla på samma läge, så där ungefär.

Vi kan samla hit våra tips om torkning av kryddor, förvaring av grönsaker, goda recept.
Jag hoppas att vi kan skriva recept under rätta rubriker på recept-avdelningar, men länka dom hit så att man hittar lättare.

vad och hur hittar man mat i naturen ?

Maj-månad är en riktig nödmånad, så här får vi jobba på ordentligt för att få det ihop.

Fjällmor:

Det är em fantastisk idé idalinda!

Tack!

:worshippy: :flowers: :clapping:

idalinda:

Hojta till om ni tycker att vi ska organisera om något ,

färsk mat är enkelt att snacka om i var sitt tråd, men hur ska vi göra med frysrester och skafferiet, sånt som man har sparat från året innan.

Jag gjorde tex nu en samligstråd för tidig växthusmat.
funderar , funderar ....

idalinda:

Nu har det faktiskt gått ett helt år!

Det känns helt fantastiskt att se att det går.
Nu funderar jag hur vi skulle fortsätta?
Är det bara fylla på trådar ett varv till...?

hemul:

Va? Jag tycker det var alldeles nyss du satte igång med det här. Vad läskigt att tiden går så fort.  :shock:

Du får göra som du tycker är bäst, men personligen störs jag inte av att det finns trådar från olika år under samma rubrik.

Sidor: (1/2) > >>