Svåra fläckar på linoleumgolv. Hur få bort?

Sidor: << < (2/8) > >>

Ekub:

Vet inte vilken typ av matta vi hade i hallen men där var det märken av rött nagellack, har väl släpat fötterna efter mig när jag gått barfota antar jag  :whistle: Det tog jag bort med svinto med  :lol: Hade en påse som färgat av sig på en vit köksdörr med. Var röda märken som inte gick bort hur jag än gnuggade så tog fram svinton där med :lol: Svinto is the shit säger jag bara  :lol: Risken är väl att man gnuggar sönder materialet bara  :whistle:

hemul:

Vad jag minns av den gamla typen av linoleumgolv, så var de som Nizhoni säger. Fick man väl en fläck var det kört. Går in i materialet liksom.

Ekub:

Kanske därför fläckarna i hallgolvet från en cykel som stått o smutsat ner golvet, i en annan lägenhet, inte gick o få bort hur fan jag än gnodde :smack_head:

Corny:

Tack för alla inlägg i denna fråga!  :flowers: Jag känner förvisso till ett sätt som är effektivt, men luktar för jäkligt. Nämligen limtvätt. Något jag helst inte använder, för det stinker verkligen!  :fork_off: Hade hoppats på lite trevligare alternativ... Kanske skulle tvätta hela golvet i klorin, trots allt. Det har ganska så trist färg, så blir det vitt är inte det helt fel!  :whink:

hemul:

Jag vet! Slicka inte själv, ta dit en ko som gör det!  :thumbsup:

En gång när mina händer var alldeles infärgade med blåbärssaft efter flera dars plockning och det inte gick bort det minsta ens med borste och såpa, så blev de liljevita på ett kick när en ko fick slicka på dem. :cow:

Sidor: << < (2/8) > >>