rostbiff och filé

Sidor: << < (2/3) > >>

hemul:

Nej. Har du inte helstekt nåt än? Rostbiff är jättefint kött. Prova att laga den som middagsstek du.

Corny:

Vitlöksspäcka, salta och peppra. Du kan inte misslyckas! Sedan in i ugn på 175 grader har jag för mig. Har du stektermometer, så underlättar det ju, för då kan du bara ta reda på vilka grader som gäller för helstekt på just rostbiff!

Oxfilé är ju inte heller speciellt svårt att fixa till så att den blir god. Stek bara, och servera sen, som hemul säger, med bearnaisesås och kanske ugnsstekta grönsaker eller någon god gratäng.

idalinda:

Citat från: hemul skrivet 2010.02.22 - 11:10:21
--
Nej. Har du inte helstekt nåt än? Rostbiff är jättefint kött. Prova att laga den som middagsstek du.

--

Jo en rostbiff är tillagat och det blev smaklös, ingen höjdare alls.
Vi är helt förälskade  i grytor ,dom fungerar alltid !

Corny:

Laga grytor på rostbiffen då! Går utmärkt bra det också!  :lol: Vet inte vad du gillar för sorts grytor, men om du gillar currygrytor så har jag en fin där just rostbiff ska användas. Massa roliga tillbehör är det med, så den är trevlig bjudmat!

hemul:

Du kryddade väl för dåligt. Kan rekommendera grytstek. Då kan du slå på buljong och ösa ofta. Det är så jobbigt att ösa i ugnen.

Sidor: << < (2/3) > >>