Ekubs viktfunderingar

Sidor: << < (2/279) > >>

Corny:

Självklart KAN man minska muskelmassan, men jag tror inte riktigt på den teorin iom att, som sagt, det brukar vara när man sätter kroppen på svältkost och motionerar som detta brukar hända. Med den här kosten går man inte på svältdiet. Man äter i själva verket ganska så mycket och dessutom relativt varierat. Alltså bör detta inte hända.
Att du själv tycker att du ser lika rund ut, kan likaväl bero på att du är lite självblind och inte ser förändringarna som har skett med din kropp! Tror knappast att de som såg dig för 10 kg sen tycker samma sak som du själv!  :whink:

idalinda:

Om man har "bara" 10-15 kg övervikt kan det vara rätt jämnt fördelat över hela kroppen.
Det finns liksom ett lager över ryggen och höftena och vaderna och fingrarna och säkert bakom örat också.
Så det kan vara svårt att se sånt själv, men jeans ljuger aldrig, någonting måste ha hänt  :nod-yes:!

jag håller med Corny, jag har aldrig hört talas om någon som skulle minskat i muskelmassan med LCHF.
Man äter ju proteiner helt normala mängder, ibland lite mer en rekommenderat, de är ju byggstenar för musklerna.

Ekub:

Jo, fettet ligger ganska välfördelat över kroppen...men jag vill ju se förändring på min mage!!  :smile:

Går fortfarande upp efter julen  :mad_roll:, idag blir det matlåda på jobbet!! Svårt om man fuskat lite så blodsockret inte är jämnt och det ligger massa choklad på bordet i personalrummet...jag älskar choklad!!! :mad_roll: Fast när jag ätit "ordentligt" ett tag och får för mig att stoppa choklad i munnen, iaf om det är mjölkchoklad, så smakar det inte lika gott som det brukade göra.  :smile: Däremot kan jag gå o bli jättesugen på frukt när jag går förbi frukdiskarna, lite som det var med godishyllorna förr *s*.

Måste hitta lite tid åt träning så jag har chans o bygga lite muskler, och styrketräning bränner ju fett med  :smile:. Men isf får jag nog förlita mig mer på måttbandet än vågen :smile:

Ekub:

Nu börjar vågen röra sig neråt igen *pust*, även om jag ff fuskar en del  :sad:. Idag testade jag att göra äggmjölk. Verkar ju finnas triljoners recept men hade inte så mkt ägg och smör hemma och alla verkar innehålla ungefär en del av varje så det blev en del av varje plus vaniljstång kanel och kardemumma. Resultatet smakar lite för mkt smör för min del, så ska nog dra ner på det nästa gång. Älskades reaktion var bara o fy fan, och det efter jag övertalat honom om att det inte var äckligt *s* Försökte blanda i snabbkaffe för att få bort smaken men den delen jag hade hält upp hade svalnat, in med den i micron körde jag...inte så smart med tanke på äggen så den klumpsörjan slänge jag. Nästa kopp ringlade jag i lite, ärligt ganska mkt, honung...nu smakar det helt ok  :smile:

Även idag kommer det att fuskas, vi är bortbjudna och jag vet att det är potatisgratäng till köttet...efter allt fusk blir det en vit start på året  :smile:

Corny:

Se det positivt. Potatisgratäng innehåller mycket fett!  :flirting:

Sidor: << < (2/279) > >>