Nån som har skärmaskin?

Sidor: (1/5) > >>

hemul:

Funkar de? Jag hade (har?) en sån där gammal handvevad av bra märke, men den var värdelös. Törs man satsa på en billig elektrisk, t.ex. Lidls?

Gårdagens skinkkok aktualiserade detta. Hur vass kniv man än har så blir det ju rätt tjocka skivor. Det är gott när det är julskinka, men nog vore det fint att kunna göra såna där lövtunna skivor annars.

Jag tycker de flesta verkar ha så liten klinga också. Man lär ju få dela en skinka både en och två gånger för att det ska funka.  :confused3:

kwidell:

min mamma har en skärmaskin hemma!.. den funkar bra.  :nod-yes: har nog funnits där i ca 10 år. minst!! den är elektrisk och klarar faktiskt det mesta i köttväg.. så jag rekomenderar dem varmt!  :nod-yes:

hemul:

Tack. Fast hon har förstås en FIN en?

Corny:

Jag tror att de flesta elektriska maskinerna är ganska så bra numera! Tror inte att det spelar någon roll om maskinen är fin eller ful! Det går nog bra vilket som kapacitetsmässigt!
Men ska man bara köra kött, så hade jag satsat på en dyrare variant. Eller varför inte titta på Blocket? Du bor väl i Stockholmsområdet, och då säljs säkert även riktiga skärmaskiner!

hemul:

Jag törs inte handla på blocket.  :shy:

Ja, en riktig som de haft i en affär, det vore nåt! Men det får nog vänta tills kollektivet med jättekök är verklighet.

Sidor: (1/5) > >>