Fin i fejan med kokosolja

Sidor: << < (18/20) > >>

Sorla:

Det är inget dåligt tips alls. Jag smörjer mig med kokosolja efter bastun för att slippa värsta klådan. Men jag ska testa varianten med kokosolja i handtvålen.

Jag behöver dessutom dryga ut min svindyra luktagott från Bodyshop. Kokosolja ska jag prova med.

Dottern gör inpackningar till håret med kokosolja. Hon har jätte vackert hår. Konstigt, för när jag försöker sån inpackning ser det bara fett ut. På hennes hår går det in i hårstråt på ett helt annat sätt än på mig. Men hon har ju pigment i sitt hår. Det har inte jag.

hemul:

Har inte provat med annan olja, men misstänker att kokos är lättast iom att den är "delvis vattenlöslig". Dessutom har jag gott om det.

Har inte provat att duscha med tvålen, men det borde väl gå. Tycker flytande tvål är allmänt jobbigt, men speciellt i duschen. Fast jag har fortsatt att tvätta mig med svamp som jag lärde mig när armen var svår att använda, insåg nämligen hur bra det var, sparar både tid och tvål!  :biggrin1: Med svamp borde det ju bli mindre kladd med flytande tvål. Ska testa.

Har använt Willys Så klart-tvål förresten.

Sorla:

Willys? Jag köper Så klart balsam på Mathem eller Ica.

Kokosolja är nog det som går lättast in i huden också. Det lämnar inte en tjock fet hinna efter sig. Fast jag funderade lite och insåg att det inte funkar här hemma hos mig. Vi pumpar ju ur två såna flaskor på några veckor här. Alla som tvättar händer titt som tätt. Nä, jag får nog ha det i min lilla privata tvålpump då. Vi köper vilken tvål som helst i refill, eftersom det går såna mängder här hemma. Däremot fuskar jag och drygar ut dem med lite vatten. Då räcker den längre och man blir lika ren.

hemul:

Säljs Axfoods egna märken av andra kedjor också?

Jag är bara glad att hitta nån användning för kokosoljan så jag slipper slänga den (igen). Men ska man köpa är det så klart dumt att slösa bort den på ungar och karlar som är mjuka ändå.

Det är en dum grej med flytande tvål, att det är så odrygt och att man får för mycket i ett sprut. Duscha med flytande tvål tycker jag är jättesvårt, går ju åt massor på borsten t.ex för att den inte hamnar där den ska. Men vanlig hård tväl räcker det ju med ett tag med borsten eftersom allt hamnar på borttopparna.

Sorla:

Du måste så klart ta tvålen i handen först och sen fördela den på topparna på borsten.  :rolleyes:

Men jag håller med dig, det går onödigt mycket tvål i de där dumma pumparna. Axfood? Det står Garant på flaskan. Är det samma?

Hinner kokosoljan bli gammal för dig? Jag och dottern använder massor. Killarna har inte fattat kokosoljans förträfflighet ännu.

Sidor: << < (18/20) > >>