Kakao

Sidor: << < (6/9) > >>

Ninnan:

Jag har ICAs ekologiska kakao, det vattnas i munnen bara jag tänker på den  :dribble:

Ekub:

På Green and black´s hemsida fanns det mycket som såg väldigt smarrigt ut!!!  :dribble: :dribble: :dribble:

Ekub:

Var inne på råvarubutiken och kikade nu igen, och hittade något som kallades för tandtvål. Låter ju jätteroligt  :laugh:

hemul:

Oj vad mycket spännande! Har du handlat nåt därifrån?

idalinda:

Jag fastnade på Råvarubutikens sida direkt!

Jag funderade på vissa priser och det var inte dumma alls.
Tex vaniljen kostade 95kr för 50g ekologiskt.
Den vanliga burken äkta fina vanilj väger 10g och jag tror att jag betalade något på 30 kr för den.

Men jag kunde inte kolla om det var av samma kvalité.
Majsmjöl 500g eko för 79kr. jag har inte köpt majsmjöl än, men vad säger ni andra om priset.

jag måste även skicka frågan till dom om deras choklad, 39kr för en liten choklad. Ju , dyrt, men om det är gott så....

Närmast är min projekt att ättika inlägga squash, men sedan ska jag ta tag i chokladtillverkningen.
Vi gjorde förut choklad av cocosfett och kakao, men fettet tog slut och om jag minns rätt fick jag lätt huvudvärk av det.
Men om man skulle köpa kakaosmör och sånt.... hmmm. Jag startar en egen tråd  annanstans.

Varlhona köpte vi först av en kompis som höll på med chokladvisningar, ibland köpte vi från butiken.
Nu ska kompisen lägga ner chokladverksamheten, men kommer att köpa en större sats typ24 paket och vi kommer att
dela den. så vi kommer att få 12 paket varlhona i skåpet ....

Sidor: << < (6/9) > >>