Lingon – ett blåbär

Sidor: << < (2/6) > >>

hemul:

Kikärtor!  :max-shock: :lol:

Innan jag fann LC och såg ljuset åt jag väl nån slags GI. Genom Mendosas diabetessajt fick jag nys om en slags kikärtor med skalet kvar som har extremt lågt GI och som han anser vara rena supermaten. Jag lyckades lokalisera såna och jag säger bara, rostade kikärtor med lite olivolja och salt på - mums! :lick:

Hängde du också på paleodiet? Nä, här behöver du inte äta efter några speciella regler men fan ta dig om du äter margarin!  :tongue:

Lingon:

Nä, margarin äter jag inte. Utom på de gemensamma veganska luncherna på jobbet en gång i veckan då – mjölkfritt margarin.  :eek: Då äter jag vad som serveras eftersom det är en stressig dag. Ska kolla diabetessajten, inte för egen del men för en väns!

hemul:

Hua. Kan du inte ta med dig smör?  :byecry:

hemul:

Nämen, nu är jag förvirrad. Varför frågade jag DIG om du hängde på paleodiet? Jag tror jag trodde jag pratade med Carolina, den andra nya. F'låt.  :flowers:

Lingon:

Citat från: hemul skrivet 2009.09.14 - 18:53:12
--
Hua. Kan du inte ta med dig smör?  :byecry:

--

Jag har gjort lite matsäcksexperiment men inte landat än ... Första veckan hade jag med mig strimlad salladskål som alternativ till pasta eller vad det nu skulle bli. Den dagen serverades ris, ris, ris, liten grönsallad, vitt bröd och mjölkfritt margarin. Jag kunde ju inte gärna äta strimlad salladskål med grönsallad, så det blev som det blev. Kändes som en betongklump i magen. Nästa morgon vaknade jag lycklig och tacksam över att jag skulle slippa äta ris och bröd.

Andra veckan tog jag med mig kokt bovete [en ört ju – men nu vet jag hur mycket kolhydrater den innehåller] med mycket mandel. Då var det ris och en mycket god thaigryta med kokosmjölk. Väldigt gott blev det med bovetet med mandel, men lite overkill. Sen slutade jag ta med mig (och i dag var det fjärde veckan och jag är hemma och är sjuk). Men att ta med smör är helt klart en möjlighet.

Om frågan om paleodiet: om det mot all förmodan finns något att förlåta är det gjort nu ...  :nod-yes:

Sidor: << < (2/6) > >>