Vad äter ni där hemma egentligen?

Sidor: (1/6) > >>

yngve:

Hej!
Jag har inte klart för mig riktigt om de flesta här äter enligt lchf eller liknande eller ej? Såg att någon inte alls gör det utan mest kanske är nyfiken. Min fråga vänder sig i alla fall till lchf-folket och lyder alltså: Vad ställer ni fram på bordet en vanlig vardagskväll?
Frågan föranledd av att min fantasi tryter ibland. Vad sjutton finns det mer än nöt- eller fläskkött, fisk eller fågel?
Jag tror det finns många duktiga fantasifulla bland er!

/LO:

Hej Yngve
Vad behövs mer än kött, fisk och fågel? Lite tillbehör.
Köttfärs kan man ju variera massor - vanlig sås, gryta med grönsaker i, blanda i svamp. Göra köttbullar, biffar, hamburgare.

Stekt ägg, cole slaw eller annan vitkålssallad. Kokta grönsaker med smör.

Är det vi har.

/LO

hemul:

Periodvis äter jag mycket lamm. Just nu är det mest fläsk dock. Vet inte, tycker att "grundmaten" eller vad man ska kalla det är samma som förr. Jag menar, man åt ju nån form av kött/fisk till middag förr med.

Jo, de flesta här lowcarbar allt och de som inte gör det lockar vi in i det lite i förbigående så där.  :lol:

MiaP:

Vi äter allt som är gott och njuter av det. Stora härliga köttstycken (högrev) får gå länge i ugen i stekpåse, så där en 2 timmar på 150 grader, släng i ett par morötter och ett par lökar så får du en underbar buljong också.

:lick: :tongue: :lick: :wave:

yngve:

Tack för era svar! Tja, vad behövs eg. mer än de där grundsakerna? Vet inte vad jag förväntade mig, det kanske var tillbehören jag undrade mest över; vitkål, blomkål, blomkål och varianter på hur att tillaga dessa m.m.
Själv är jag förtjust i charkuterier, isterband, falukorv, andra korvar, stekfläsk och sånt, men läser man innehållsförteckningen på sådan mat blir man ju mörkrädd. Mycket olika sockerarter blir det. Många e-nummer blir det. Äter ni från den matgruppen?

(Hur sjutton använder man smileysarna? När jag klickar på dem kommer de fram som text men så vill jag ju inte visa dem.)

Sidor: (1/6) > >>