Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2012.05.22 - 20:28:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Robert H. Lustig om fruktos (och sackaros)  (läst 1162 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 59

Antal inlägg: 18757

Hemsida
« skrivet: 2009.08.09 - 19:24:56 »

Robert H. Lustig, MD, UCSF Professor of Pediatrics, Division of Endocrinology explores the damage caused by sugary foods. Series: UCSF Mini Medical School for the Public [7/2009] [Health and Medicine] [Show ID: 16717]

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM</a>

Mycket intressant! Äntligen en mer detaljerad förklaring till varför stärkelse är bättre och fruktos (och därmed sackaros) faktiskt kan betraktas som ett gift. Svårt att hänga med i biokemin, men man förstår ändå och det blir inte tråkigt. På engelska tyvärr. Kolla ni som kan!
Tack till Patrik R som la ut länken hos kosttoktorn.
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1195

« Svara #1 skrivet: 2009.08.11 - 10:26:12 »

Väldigt intressant!  :nod-yes:
Det var lätt att följa med även om det blev lite väl mycket biokemi, nu blir det en promenad med hunden för att få ordning på all ny information.  :smile:
Loggat

"The bitterness of poor quality remains long after low pricing is forgotten!" - Leon M. Cautillo

Tina

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 2082

« Svara #2 skrivet: 2009.08.11 - 15:00:56 »

Jag såg drygt hälften innan vårt internet dök, ska se resten ikväll. Skrämmande och intressant.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.08.11 - 22:17:53 »

Ja, han drar ju andra slutsatser än vi, men det gör ju inget. Och jag har blivit tjock på stärkelse jag, men jag är ju alltid ett undantag.  :clown:
Loggat

pitch
Full Member

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 181

Jag och mitt hår

« Svara #4 skrivet: 2009.08.12 - 04:31:20 »

Jag förstår inte hur han kunde komma fram till att fruktos inte var farligt om det blandas med fibrer?  :club: Förstod ni det?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.08.12 - 06:41:05 »

http://www.ucsf.edu/science-cafe/articles/obesity-and-metabolic-syndrome-driven-by-fructose-sugar-diet/  :cool_big:
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.072 sekunder med 22 databasfrågor.