Cocotte med bacon

Sidor: << < (4/7) > >>

pitch:

Hmmm....
Denna diskussion för mina tankar till bacon torsk.
Har någon av er provat fetta upp tork med bacon i någon rätt och hur blev det då isf?

hemul:

Nä, jag har aldrig vart på torken öht. Men jag tror jag ska börja jobba på't!  :drink2: :lol1:

Baconhoror och bacontorskar. Tror jag får sätta på ordfiltret här snart.  :crazy:

kwidell:

:lmao: .. nä inte jag heller har provat Torsk och Bacon... mest eftersom jag avskyr Torsk! :puke1:.. skolkökets fel! :so_mad:.. men för någon som faktiskt tycker om fisk så kan det nog vara värt att prova! :nod-yes:

hemul:

Jag har faktiskt gjort det. Om det nu var bacon eller fläsk minns jag inte, men jag minns att det var gott. Jag var ihop med en tysk/norrman/thailändare som lagade det till mig.

Ytterligare ett bevis på att det inte alltid är mängden mat som styr vikten. Hade varit lite småmullig några år, bara några kilo, men mitt fram på magen. Vi försökte bräcka varann med mat. Han ansåg att typiska svenska rätter var oätliga och det måste han ju få äta upp! Han gillade att jag gillade hans exotiska anrättningar. Så vi åt - och drack - kopiöst när vi träffades, kanske hälften av veckans dagar. Jag blev smal som en sticka.

kwidell:

:laugh: ja där ser man ännu ett bevis på att mat inte är farligt!.. så länge man äter "rätt" mat  :whink: .. och med rätt menas inte livsfarliga verkets råd.. :puke1: .. utan den naturliga och hälsosamma feta maten som vi alla älskar! :lol: :inlove:

Sidor: << < (4/7) > >>