Värmlandstårta med choklad

Sidor: << < (9/13) > >>

Fjällmor:

Citat från: hemul skrivet 2009.10.03 - 19:38:36
--
:willy:

--

så söööt du är...

:inlove:

hemul:

:smack:

hemul:

:gaah:

esther:

Sådärja. Nu är tårtan konsumerad och omdömena varierade. Själv gillar jag riktigt mörk choklad och måttlig sötma och jag var helnöjd. Både en och två bitar slank ner :lick: Vad gäller övriga vuxna åt en av fem med god aptit medan barnen ratade den helt. Konkurrensen var iofs stenhård då även en hallongräddtårta från det lokala konditoriet stod på bordet. Ska jag göra den igen (och det ska jag...) väljer jag nog inte 86%-ig choklad utan någon med mer sötma. Och kanske oxå en aning mer vanligt socker. Nu följde jag hemuls råd (tack!  :flowers:) och blandade upp stevian med ½ matsked.

Gjorde som synes biskvier av glasyröverskottet. Fikade tillsammans med sjuttonårig son  som älskar "vanliga" biskvier och dessutom är lätt sockerberoende. Jag tyckte dom smakade mumma medan han gav ganska lågt betyg. Det är för- och nackdelar med allt här i världen. Kanske platsar dom här bakverken inte så bra i (alla) bjudsammanhang. Men jag får ha dom för mig själv.. :yay:. Länge ska dom förgylla mina kaffestunder...

Och glasyr har jag kvar. I massor.... :party_teddy:

esther:

Åh..en smörklick till.. :strut: :strut: :strut:
Tack någon... :inlove:

Sidor: << < (9/13) > >>