Nizhonis äggschampo

Sidor: << < (27/35) > >>

hemul:

Om gulan är hel så håller den nog ett tag. Minns att mamma brukade hälla den försiktigt i ett litet glas och ställa i kylen. Det där med hopvispat ägg lyckades jag spara i kylen bara en gång utan att det blev så där rosa och äckligt.

kwidell:

gulan håler minst över natten i alla fall!  :smile: .. lägg i ett glas och täck över glaset med lite plastfolie.. då håller den sig till morgondagen!  :nod-yes:

hemul:

Förresten, glömde säga att håret blev mer som om jag tvättat det med vanligt schampoo, som Nizhoni misstänkte.

Jag tvättade med vanligt schampo för första gången i förra veckan. Detta gjorde jag därför att det helt plötsligt kändes som håret blev fett redan dan efter äggtvätten. Vattnet blev verkligen smutsigt (tvättade över diskhon, så jag såg...). Antagligen skulle en äggvitekur funkat lika bra då. Tror jag också ska prova med mer vita i för det regelbundna tvättandet.  :nod-yes:

Nizhoni:

Då kan jag alltså tvätta håret på morgongen och ge gulan till hunden på kvällen, tack för infon.  :flowers:

Visst bodde du väl rätt så tättbefolkat hemul? Då är det ju även mycket avgaser och andra föroreningar i luften och de sätter sig även i håret så där kan du ha en anledning till att håret behövde en extra rengöring, pröva gärna med äggvita nästa gång så får jag höra om det fungerar.  :thumbsup:

hemul:

Jo, jag bor i stan. Kan meddela att jag använder 3 vitor och 1 gula nu.

Var och klippte mig häromdan. Då passade jag på att fråga om håret kändes smutsigt eller luktade smutsigt. Har börjar bli osäker igen, nämligen. Jag tycker det känns lite fettigt, men det kanske bara är att man är så van vid att det är helt avfettat.  :confused3:

Ivf slog hon ifrån sig och sa att det var såååå fräscht så. Men sen när hon fönade utbrast hon plötsligt att det luktade. Hjälp, sa jag, luktar det får? Nej, nej. Det gjorde det inte. "När jag hade på högsta värmen luktade det ägg. Som omelett!".  :tongue:

Sidor: << < (27/35) > >>