LCHF Brownies.

Sidor: (1/5) > >>

kwidell:

LCHF Brownies!... dessa är löjligt goda!  :dribble: .. gjorde receptet innan jag upptäckt vare sig fiberhusk eller Stevia.. så i dag skulle jag nog använda mindre socker och lite stevia i stället.. samt ta bort lite av mjölet och ersätta med fiberhusk!.. men i övrigt göra precis som tidigare!.. tog några omgångar med äckliga brownies innan detta recept kom till!..  :redface: så ät och njuuuut!  :thumbsup:

60g dinkelmjöl
60g nötmjöl
1tsk bikarbonat
90g kakao pulver
2 ägg
150-200g strösocker (smaka av till lagom söttma!)
1tsk vaniljpulver (ekologiskt)
200g naturell färskost
140 ml äppelmos (euroshopper el hemlagat!)

blanda ihop mjöl, nötmjöl, bikarbonat och kakao i en skål.

vispa ihop ägg, socker, vaniljpulver, färskost och äppelmos i en annan skål.

häll ner blandningen i mjölet och vispa till en slät smet.

lägg ett bakplåtspapper i en långpanna och häll därefter ner smeten i långpannan. bred ut den i ett jämt lager.

grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 10-30 minuter.  (håll koll så den inte blir för torr! )

servera med hallon och vispad grädde!  :dribble:

hemul:

Hmm. Tror du det funkar med stevia? För volym och konsistens? Du borde prova, vet du!  :thumbsup:

kwidell:

jo jag veeet..  :lol: problemet e ju att om jag provar så blir det ju en hel form med brownies som står och ropar!....  :redface:

tror inte man bör ta bort allt socker!.. men att halvera mängden och tillsätta lite stevia tror jag nog blir bra!..

hemul:

Och du tycker det är för mycket socker i matjesill!  :laugh:

kwidell:

:mad_roll: .. humf! .. jag saa ju att jag inte vill ha hela formen ståendes och ropa!!  :cry: ..

om man bakar enligt detta recept så får man ut typ 20 bitar eller nått åt det hållet!.. sist jag bakade dem var till påsk.. och då var vi 9 pers som åt.. och det blev bitar över till frysen!  :inlove: ... inte för att de kom så långt  :redface: men de Kuuunde ha gjort det!  :lmao:

har för mig att jag räknade ut kolismängden.. blev typ 5 kolisar per bit eller så..  :lol: .. om man sedan kunde lära sig att bara äta EN också.. :redface:

Sidor: (1/5) > >>