Kwimuler

Sidor: << < (3/16) > >>

kwidell:

jag e ju nyfrälst på matlagning!... förut var det något som jag helst slapp!.. vet att mamma gjorde mandelmassa förr.. men ingen aning om hur???  :confused3:  :sad:

hemul:

Det var inte det utan beskrivningen av vad det var. Jag har inte ätit lussebullar med nåt annat än äckliga russin på.

kwidell:

:clubhead: jamen då förstår jag bättre!  :laugh: .. de som har denna sötnötiga sak på sig brukar vara längderna som säljs på bakeri!.. inte alla tack och lov!.. men några.  :nod-yes: .. brukar finnas även på sommaren!,, men då på vanliga kanel längder!...

hemul:

Jag har köpt såna där små bullformar, muffinsformar tror jag de hette. Så nästa gång jag gör bröd så blir det några kwimuler som kanske inte bara är goda utan ser snygga ut också.  :nod-yes:

kwidell:

:clapping: :yay: yay!.. du måste skriva och berätta hur det går nästa gång du provar!  :nod-yes: .. har tänkt prova snart jag me.. Ostmassan e klar och finns i frysen!.. så det är bara tiden som saknas nu... och Saffran! :tongue: .. måste köpa saffran igen!.. den jag hade var några år gammal!  :redface:.. köppt på IKEA för några år sedan... den höll sig bra!.. men nu e den sluuuut...  :crazy:

Sidor: << < (3/16) > >>